|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-22 23:44:00
|
|
Fredrik R |
folk segregerar sig själva från det som dom är integrerade i, det kan gälla allt och alla, sociala skillnader finns inte, invandrare vill bo med invandrare så dom flyttar till "sina" områden och svenskar likaså, den rike till rikt område och listan är oändlig.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-22 23:46:00
|
|
Fredrik R |
Men nu har de tillkommit en ny grupp i samhället - den nyrika invandraren som vill bo i lite mer fashionabla områden,bort från "packet" - och där är även svenskar inberäknade socialt låg status
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-22 23:48:00
|
|
Fredrik R |
Det är d o m som är så kallat integrerade! Tillhörande övre medeklassen om jag får uttrycka mig så, men det har dom kämpat för själv och har inget med integrationspolitik att göra.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-22 23:50:00
|
|
Fredrik R |
Men det är bland annat dom man använder i statistiken för att visa "integration" i full effekt.
Dom andra, arbetslösa invandrarna,unga invandrare som studerar - dom är inte integrerade förrän dom har sitt hus, sitt jobb eller bostadsrätt
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-22 23:53:00
|
|
Fredrik R |
Men det fick dom i såfall kämpa sig till själv-oavsett "integrationspolitiken.
För mig är det en märklig politik som förs, eftersom det mer handlar om enskilde individens möjligheter och eftersträvan - än just flera grupper i samhället, som man menar skall " integreras"
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-23 23:09:00
|
|
Fredrik R |
Tror du på fullt allvar att det historiskt aldrig funnits integrerade samhällen? Jojo!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-24 01:46:00
|
|
Fredrik R |
Svar 6 är inte jag, det är någon som utger sig för att vara mig, vad nu det skall vara bra för?
Men som svar till "Fredrik R" den anonyme: Om du läser alla mina comments, så behöver du inte vara så korkad att ställa en sån idiopatisk fråga-du generar hela det självtänkande släktet med en sådan dumhet.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-24 01:54:00
|
|
Fredrik R |
så kyl ner dig lite och kom ner på jorden är du snäll.Missbruka inte sourze gästfrihet på kommentatorsfälten om du inte kan uppföra dig eller använda ditt namn. gäsp..
|
| |