Inlägg #1: Postat: 2003-04-23 15:38:00
|
Bertram |
Tycker du inte att frågan är ganska mycket större än de personer som just nu råkar vara "maktelit"?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-23 15:57:00
|
Erik Lindgren |
EU har iochförsig som uttalad ambition att bli ett Europas Förenta Stater så att dra parallell till Sovjet känns ju lite hmmm. Såvida man inte gör en Björsten och hävdar att Sovjet och USA till stora delar liknar varandra. EU beskär redan nu demokratin i Sverige, och vid ett inträde i EMU blir vi, som sagt, ungefär som USA, vilket innebär ett ofantligt stort steg bakåt ifråga om demokrati. Men det vägrar ju Göran P erkänna, han och hans pösemunkepolare tjänar ju på det ändå.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-24 08:24:00
|
Carin Nordström |
En viktig sak som jag aldrig hört diskuteras är de statliga myndigheter och institutioner som kommer att/har redan påverkats av ett ev EMU-inträde. Det finns faktiskt enskilda individer som är motståndare till både EU och EMU anställda där som hela dagarna tar beslut som vi alla påverkas av, oavsett hur det blir. T ex Riksbanken där mitt ex och hans kompisar som är EU-motståndare arbetararbetade! Varför pratas det inte om det praktiska som har störst betydelse i det långa loppet?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-26 23:31:00
|
frågan |
Vill bara påpeka en liten detalj du missade.
PUL skapades av Vår egen högst övernitiska riksdag. Den har sedan städats upp av EUs Domstol som jag inte mins vad den heter till att bara gälla personuppgifter som används för komersiella ändamål.
DVS privatpersoner behöver inte bry sig så länge dom inte försöker tjäna pengar på användandet av personuppgifterna.
|
|