Så här SKA det se ut

Inlägg #1: Postat: 2003-04-22 12:54:00
Michael Lundahl
Sedan begriper jag inte varför en fyllavisa per automagik skulle bevisa att någon är olämplig som jurist. Det är verkligen att koncentrera sig på fel saker. Ett lättskjutet mål som inte har med väsentligheterna att göra.

Dessutom måste du i så fall rikta anklagelsen int bara mot juristerna utan mot större delen av den akademiska - och till stor del även den icke-akademiska - delen av landet. Hur många har inte sjungit grova nidvisor vid tillfälle?
Inlägg #2: Postat: 2003-04-22 15:26:00
Magdalena
Jag antar att du har rätt om "visan" även om jag tycker den var lite väl magstark. Jag har inga problem med snuskiga visor men när man börjar sjunga om våldtäkter som något kul går gränsen. Men självklart förstår jag att man inte är potentiell våldtäktsman bara för att man har taskig smak. För övrigt så verkar vi väl vara rätt överens,jag missuppfattade nog dig lite. Jag trodde att du överhuvudtaget inte "erkände" att sånt du nämner i svar 1 förekom.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-22 15:28:00
Magdalena
Och det är som du säger väldigt viktigt att det jobbas bort. Men de flesta stofilerna går väl i pension nån gång och nya,yngre förmågor släpps in. Förhoppningsvis kommer förändringen då...
Inlägg #4: Postat: 2003-04-22 16:26:00
Michael Lundahl
Ja själv tycker jag att sådana visor är humorbefriade. De är plumpa, grova och tämligen onödiga. Och eftersom risken är stor att de väcker anstöt så klarar sig sångböckerna alledes utmärkt utan dem. De är överflödiga helt enkelt. Och för övrigt så är vi nog överens, ja. :
Laddar...