|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-22 20:20:00
|
|
mudder |
Som jag läser det, så irriterar sig Peter Wennö bara på personer som köper onödiga bilar och inte använder dessa till det de är avsedda för. Han har säkert aldrig sett en lortig "stadsjeep" i terrängen. Ni som har en SUV och har nytta av en sådan på dåliga vägar kan väl maila några bilder till Peter. Det som behövs i debatten om "stadsjeepar" är att bevisa att man verkligen har nytta av 4-hjulsdriften.
Mvh Mudder, med en riktig terrängjeep som ni aldrig får se i stan.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-22 20:37:00
|
|
marcus p |
Antyder du att SUVar är dysfunktionella på dåliga vägar? Vad i hela fridens namn ska man då ha härkena till, förutom att visa att man kan döda vem som helst i trafiken?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-22 21:18:00
|
|
mudder |
4-hjulsdrivna fordon är oslagbara och kommer till sin rätt vid dåligt väglag eller dåliga skogsvägar. Det kan t.ex. vara oplogat, snömodd eller skogsvägen till stugan. Det är endast därför som jag skulle kunna tänka mig att köpa en sådan bil. Köra ihjäl någon, det vill jag verkligen inte göra. Inte ens om jag kör en Nissan Micra.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-23 10:46:00
|
|
JoeHill |
Är det 4-hjulsdrift du är ute efter så köp en Subaru. De drar lite, är snabba, små och kommer fram överallt. Varför tror du annars de används till rally? Man kör inte rally med SUV bilar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-23 12:58:00
|
|
marcus p |
Jag menade inte din bil, mudder. Jag menade stadsjeeparna. Killen i artikeln lär inte ha kört sitt as på en moddig skogsväg.
|
| |