|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-21 17:21:00
|
|
Man-size |
Varför anses det bättre att tio, eller hundra, skyldiga våldtäktsmän/mördare går fria än att en enda döms oskyldig? Det innebär också att 10 el 100 våldtagna kvinnors upprättelse väger mindre än en orättvis dom mot en man. Vilka värderingar om kvinnor, och barns, människovärde kontra mäns människovärde finns outsagt bakom dessa vackra rättssäkerhetsprinciper?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-21 17:24:00
|
|
Man-size |
Kan man överhuvudtaget försvara att föda nästintill rättslösa varelser, till världen? Jag skulle ALDRIG föda en dotter, som det är fritt fram för vem som helst att skända, bara man är två som kan backa upp varandras historier och dessutom hjälpa till och hålla fast henne åt varandra om hon nu tillhör den minoritet som trots allt är så dum att hon anmäler. Fram för selektiv abortering av de som ej har mänskliga rättigheter! Indien & Kina är föregångsländer!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-21 17:28:00
|
|
Man-size |
Jag hoppas att du, Lundahl, och dina medMÄNniskor, inte klagar när era våldtagna döttrar om ni är så onda att ni avlar några eller systar eller fruar blir skadeade för livet. Då kanske hon inte vill knulla dig heller längre, he he. Men vad gör det, det spelar ju ingen roll vad hon vill förresten, så var det ju, he he
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-21 20:32:00
|
|
Upplysningsvis |
Hallå, du har uppenbarligen kommit fel. Psykavdelningen är inte alls här. Du kommer säkerligen att få hjälp om du besöker följande länk istället:
Länk: netdoktor.se
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-22 12:46:00
|
|
Michael Lundahl |
Ytterligare fradgasprutande dravel. Lämnas utan åtgärd.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-22 13:41:00
|
|
klas |
ML: är det inte relevant dock, jamenar, grundfrågan från M-s är ju hur höga beviskrav man skall ställa. Redan de bevisnivåer vi ställer på brott idag skull ju kunna vara mycket högre för att ännu färre oskyldiga skulle råka bli dömda.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-22 13:44:00
|
|
klas |
M-s: Personligen tycker jag att en oskyldigt dömd är oändligt mycket värre än någon som undgår straff. Det våld som staten utövar mot en brottsling är ju jag medansvarig för och alltså bryr jag mig mer om det.
|
| |