Inlägg #1: Postat: 2003-04-21 14:24:00
|
Krillle |
Självklart ska inte män hindras från att jobba som prostituerade heller, om de så önskar. Så respektera både män och kvinnor, du. Och McDonalds kräver för övrigt varken utbildning eller praktik. Förbjud McDonalds?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-21 15:07:00
|
Start |
Förbjud McDonalds, det skulle ju vara just snyggt. Jag skrev oftast, inte alla. Nu är det tyvärr så att det är män som köper sex oavsett om de är en kvinna eller man som säljer.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-21 15:10:00
|
Krillle |
Varför tyvärr? Det är mest killar som köper sex, det är mest tjejer som köper smink. Vad är problemet?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-21 15:33:00
|
Start |
Att köpa en människa och att köpa smink är inte samma sak!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-21 15:38:00
|
Krillle |
Du köper inte människan, du köper dennes tjänster, precis som företaget jag jobbar på betalar mig för att jag ska vara där i åtta timmar varje och göra en massa saker som jag egentligen tycker är helt meningslösa. Men jag väljer att utstå det för att jag måste få in pengar, och på samma sätt är det med prostituerade, de har bara valt att ha samlag i stället för att programmera.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-23 10:28:00
|
Jones |
Du respekterar kvinnor såpass mycket att du vill förbjuda dem att välja själva?
Sån tur att det finns folk som dig som kan tänka och bestämma åt andra.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-24 12:29:00
|
Callisto |
Jones har rätt. Det är inte att respektera någon när man vill begränsa deras egna fria val. Tror Start verkligen att han/hon är stor nog att gå in och diktera regler för andra människor? Grundat på vad? Att Start vet bättre än de själva vad som är bra för dem?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-05-08 02:44:00
|
Anna Hahne |
Krille - valt och valt! Du har antagligen något schysstare alternativ än Anonym Kvinna 31 år som kämpar för sin överlevnad, och att försörja sitt missbruk och sina två barn. Hon har inte mycket till val än att gå ut på gatan. Det är det enda sättet för henne att överleva. Att sälja sin kropp är inte samma sak som att exempelvis sitta på ett kontor!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-05-08 02:44:00
|
Anna HAhne |
Fråga dig själv: Hur skulle du gilla om det enda sättet för dig att försörja dig själv var att stoppa upp rumpan i vädret åt en främling som stack in sin kuk i dig och kastade några hundralappar åt dig när han var klar? SKulle du allvarligt talat kunna jänföra denna förnedrande handling med att vända hamburgare på macdonken, som ett jobb, vilket som helst? Det skulle ia inte jag.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-05-08 03:09:00
|
Anna Hahne |
Nej, lägg ner tid, kraft och pengar på att förbättra situationen för de som har det illa ställt istället, de som kravlar på samhällhets botten, så att de slipper göra sådana här fruktansvärda val och hamna i missbruk.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-05-08 03:14:00
|
Anna Hahne |
Att legalisera prostitution är inte en fråga om att förbättra situationen för de prostituerade. Ska man förbättra deras situation krävs det att det finns andra alternativ för dem än att sälja sitt kön. -Det är däremot en fråga om vi vill att det ska vara okej att köpa och sälja kroppen, som en handelsvara eller inte. Dvs tillåta förnedrande handlingar mot de redan utsatta och svaga Om sex är en rättighet som man kan kräva eller inte.dvs Är männens sexbehov en rätttighet som kan krävas?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-05-08 03:16:00
|
Anna Hahne |
Hororna kommer inte att bli lyckligare för att det de gör är lagligt. De är antagligen redan så avtrubbade av de förnedrande handlingarna som de tvingas utsätta sig för. Protitiution är inte frivillig.
|
|