Inlägg #81: Postat: 2003-04-22 17:08:00
|
Anna H |
Det ar en konstig ekvation som jag inte far ihop i den har debatten... Krille argumenterar for att prostitution ska legaliseras darfor att alla ska ha ratt att arbeta med de de vill gora, frivilligt, samtidigt som han sager att de som valjer att prostituera sig inte har nagot annat val an att do? Vilka ar dessa kvinnor som inte har nagot annat val an att prostituera sig frivilligt, och hur kan det vara frivilligt om det ar deras anda val?
|
|
Inlägg #82: Postat: 2003-04-22 17:59:00
|
Dan |
De kan välja att dö... tuffa förutsättningar, och helt sanna i alla fall tror jag faktiskt inte att de är, men de är ändå fria val. I Sverige kan trots allt de allra flesta överleva genom att ta ett annat skitjobb, samt lyfta socialbidrag. För jävligt, visst, men ändock ett val man har. Det går inte att förneka.
|
|
Inlägg #83: Postat: 2003-04-22 18:49:00
|
Erik |
Hjälp, jag blir förtryckt! Jag vill inte gå till jobbet imorrn men jag måste annars får jag ingen lön!
|
|
Inlägg #84: Postat: 2003-04-22 23:09:00
|
MrTambourineMan |
Ja, och herregud, varför får folk inte göra som dom vill? Allt vore väl så mycket bättre då eller? Ja, säger då det, detta förmynderi. Kommunister är vad dem är... Jag vill knulla mot betalning, bära vapen och våldta barn.
|
|
Inlägg #85: Postat: 2003-04-23 10:34:00
|
Jones |
MrTambourineMan
Vem skadar det att du ingår i ett frivilligt affärsavtal med en annan människa ang. en tjänst?
|
|
Inlägg #86: Postat: 2003-04-26 07:38:00
|
Röven |
MrTambourine man är en liten kommunistråtta som vill att alla människor skall vara som honom. Ett gäng robotar med likartade åsikter som jobbar tillsammans i ett enda stort flummigt kollektiv. Hurrah Stalino
|
|