|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-20 21:58:00
|
|
Urban |
Ja, ja.. Allt är ju ett komplext problem om vi väljer att se världen på det sättet och ingenting blir bättre av en massa moraliserande lagstiftning som problematiserar det ännu mer. Det finns faktiskt människor som gillar porr, prostitution och andra former av sexarbete. Det må vara en minoritet men inget skäl till att förbjuda en företeelse. Att folk "far illa" är väl ett ytterligare bevis på att vi ingenting vinner på att fortsätta problematisera, moralisera och förbjuda.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-20 22:00:00
|
|
Urban |
Till de hör f.ö. jag själv vill jag förtydliga! Dvs. till de som gillar och accepterar porr, prostitution och sexarbete.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-21 03:20:00
|
|
Erik Lindgren |
Urban: är du gigolo? Porraktör?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-21 10:00:00
|
|
Urban |
Nej, varken gigolo eller porraktör - jag ställer upp gratis haha - men jag känner både gigolos och porraktörer. Är du?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-21 11:15:00
|
|
invandraren |
De män och kvinnor som vill att prostitutionen legaliseras kan låta sina egna döttrar ha ”älskog” med feta, rika näringsidkare. Era döttrars sköten är väl lika uppeggade som skökornas?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-21 15:13:00
|
|
Erik Lindgren |
Urban: Nej.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-21 17:54:00
|
|
Rationell |
Vill "invandraren" i lag förbjuda allt han inte vill se sina döttrar göra? Slipa lite på argumentationen så möts vi igen ;
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-22 13:05:00
|
|
Dan |
Here we go again... ånyo: Samhället och statsapparaten ska ge fullkomligt FAN i om man mår dåligt/bra av sitt leverne. Helt ofattbart att folk fortfarande dividerar om huruvida det finns en liten eller stor del "lyckliga horor". Har ni ingen gräsmatta som behöver klippas eller nåt? Och så döttrar som inte ska få jobba med det dem vill, alt. är tvungna till, OBS! inte tvingade; jag blir så trött. Miljoner svälter medan ni tjafsar om sexarbetare är glada eller sura. Fyfan säger jag.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-05-08 03:16:00
|
|
Anna Hahne |
Dan - Om inte många av de prostituerade gick på gatan så skulle de antagligen svälta de också. Prostitution är inte direkt något självvalt, mer som en sista utväg på en hemsk livssituation. Vad är det för fel att bry sig om dessa utslagna människor?
|
| |