Sänk abortgränsen radikalt!

Inlägg #1: Postat: 2003-04-20 22:44:00
Ingela
Ett väldigt bra sätt är att skydda sig mot graviditet, svenska kvinnor och män är mkt dåliga på det, sämst i EU. Det finns också något som heter adoption. att vara adopterad som många ojar sig över är en miljon ggr bättre än att vara aborterad.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-21 13:03:00
mian
Det är klart. Men om skyddet misslyckas måste man ju ha en alternativ metod. Jag tvivlar på att det finns folk som använder abort som preventivmedel. För vissa fungerar säkert adoption jättebra. De som av någon anledning inte har möjlighet att fullfölja en graviditet mår väl bättre av en abort i sådana fall.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-23 05:37:00
Michael Ståhlberg
Mian: det är väldigt svårt att veta om du syftar på mycket tidiga aborter eller sena. Men samtidigt håller jag med Ingela. Det är konstigt att man tar så lätt på
utsläckandet av ett människoliv som råkar vara oönskat. Borde inte
rågången för livets helgd var bred?
Blir det inte absurt när dödsstraffs-
motståndare med patos talar för
diverse barn- och rånmördares lika värde med sina offer, samtidigt som de godtar sena aborter på foster som skulle kunnat räddas om de var
önskade?
Inlägg #4: Postat: 2003-04-23 22:58:00
Ingela
Du Mian, hur konstigt det än kan låta finns det kvinnor som använder abort som prev-medel, hade dom ogillat att göra abort hade dom väl bara råkat ut för det en gång. Läste i tidningen Plaza för ungefär ett halvår sedan om en kvinna som gjort 4 aborter, hon ogillade p-piller och tyckte inte heller om kondom:då kan man ju lika gärna bara ta på varandra.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-23 23:01:00
Ingela
Hellre abort än kondom alltså. Hur en kvinna som gjort 4 aborter kan gilla sig själv kan jag inte fatta. Att idag med all den kunskap och alla dom prev-medel som finns idag släcka 4 ofödda liv, tysta hjärtan som slår gång på gång och ändå tycka jag är väl OK är ofattbart som jag ser det.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-25 18:36:00
Helen
jag tycker du är snabb att döma den kvinnan som du läst om, Ingela. Jag har en jobbarkompis som ätit olika p-piller, men hon har blivit gravid tre gånger ändå. Hon har ett barn redan och har inte råd med ett till. Kondom tycker hon tyvärr inte är något alternativ. Jag kan för min värld inte tro att kvinnor använder abort som preventivmedel. Det vore förkastligt om så var fallet.
Laddar...