Så här ser det ut Gudrun Schyman

Inlägg #1: Postat: 2003-04-20 17:29:00
alltid kåt
Naturligtvis får tjejer "knulla runt" hur mycket de vill men skall också själva stå för konsekvenserna ex. graviditet eller betraktas som fladdriga i fitta, sönderknullad osv och inte bara skylla på andra.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-20 18:14:00
Yanni
Frågan var mer menad som: Får tjejer knulla runt UTAN att bli kallade fladderfittor, sönderknullade och hora? Skylla på andra? Mannen som gjorde henne gravid har alltså inget ansvar då eller?
Nä, jag tror bara du vill provocera.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-20 19:24:00
Elisabeth
Förrutom nämnda konsekvenser,så är det ganska troligt att man blir psykpatient till slut.För det är inte livets mening,att man ska ha ett sådant beteende och livsstil.Dessutom går man omkring och lever i "förlåtelsen" hela tiden,och det är den känslan som bl.a. leder till psyket och .självmordet.
Inlägg #4: Postat: 2003-04-21 01:34:00
Michael Lundahl
Oavsett hur mycket kvinnans sexualitet befiras kommer vi fortfarande inte att slänga folk i fängelse på enbart anklagelsen. Bevis kommer att krävas.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-21 06:48:00
Andreas
Jag skulle vilja påminna om att tjejen som nämns i Lundahls artikel har anmält två personer för våldtäkt. Hon beskriver i rätten hur de våldförde sig på henne, förnedrade och behandlade henne som leksak. Och ni, era sjuka jävlar, associerar detta till utlevande kvinnlig sexualitet.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-22 10:25:00
Yanni
Andreas: Nu missförstod du mig helt. ANLEDNINGEN till att man frågar efter tjejens sexvanor i en rättegång är att de ses relevanta för hur hon blivit behandlad. Alltså om hon varit utlevande i sin sexualitet tidigare ses det som en förmildrande omständighet för våldtäktsmannen. Annars skulle de ju inte fråga, eller hur? Detta bottnar i rädsla för kvinnlig sexualitet. Fattar du sammanhanget?
Inlägg #7: Postat: 2003-04-23 03:07:00
Michael Ståhlberg
Ang. att min abortartikel eg. handlar om "kvinnans sexualitet", så är det intellektuell ohederlighet, eftersom jag bemödar mig att särskilja de två ämnena. Förresten är jag trött på
klyschor om kvinnlig och manlig
sexualitet, som om den vore enhetligt på något sätt. Det är den inte och speciellt inte i etiskt hänseende.
Inlägg #8: Postat: 2003-04-23 03:10:00
Michael Ståhlberg
Du borde bemöta argument såsom
att fostret har eget liv det sparkar ju själv, dvs. det är inte moderns kropp som sparkar henne inifrån
i stället för att komma med de vanliga, krystade feministiska konspirationsteorierna.
Inlägg #9: Postat: 2003-04-23 03:13:00
Michael Ståhlberg
I obildade feministers endimensionella föreställningsvärld
är alla abortmotståndare feta, medelålders sexneurotiker och kvinnohatare, till skillnad från tjusiga
intellektuella och feminister, och bögar osv. Tråkigt att den intellektuelle bögen och filmskaparen
Pier Pasolini även var abortmotståndare! Kanske för att han vågade vara intellektuellt hederlig och inte lekte med orden efter eget skön?
Inlägg #10: Postat: 2003-04-23 03:17:00
Michael Ståhlberg
Ehuru jag finner ML:s artikel tänk- och berömvärd, så finner jag även hans panegyriska fjäsk för Taliban-Gudrun lite väl överdriven. Ok, kärringen har blivit demokratiskt rumsren, precis som ex-fascisten Gianfranco Fini, men någon större
demokratisk förekämpe är hon väl
knappast?
Inlägg #11: Postat: 2003-04-23 03:20:00
Michael Ståhlberg
Å andra sidan: hur hård är konkurrensen från det övriga
quislinggänget på Helgeandsholmen? Jag har redan
berömt v och mp för dess kamp
mot Europols straffrättsliga immunitet, men så mycket mer att berömma finns inte. Tillhandahåller gärna bevis på det.
Inlägg #12: Postat: 2003-04-23 16:00:00
Andreas
Svar 6: Ja, jag förstår hur du menar, Yanni även om jag tror att problemet inte enbart handlar om synen på "kvinnlig" sexualitet. Min kommentar riktades ffa till dem som besvarade ditt inlägg.
Laddar...