|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-20 13:54:00
|
|
Per |
Gör som du vill, fast räkna inte med att någon bryr sig om vad du tycker när de är ute och pangar lite rutor på ditt hus. Du har ju satt nivån...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-20 15:13:00
|
|
Hankins |
Oj det var en förklaring jag verkligen längtade efter! Gud vad jag undrat varför du gör detta, nu är jag sååå lättad för att du förklarat detta för världen!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-20 15:55:00
|
|
JoeHill |
fighting fire with fire...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-20 18:02:00
|
|
Mira |
Alla gör sina val, och jag kan förstå syftet med civil olydnad. Men...Hur kan du vänta dig att de ska följa lagen när du inte själv gör det? Likväl som våld inte ska bekämpas med våld, så ska inte brott mot lagen bekämpas med ännu flera brott mot lagen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-22 09:16:00
|
|
klas |
För att civilt motstånd ska ha en chans att vara moraliskt försvarbart krävs att du uttömt alla kanaler för förändring inom lagen. Har du gjort det? Lista tack. Dessutom, du tillhör ett parti som för inte så länge sedan uppmanade till stöld av tunnelbaneresor. Tycker du inte det är ett konstigt ställningstagande från ett politiskt parti? jamenar, ni är ju med och stiftar lagarna. Hur tänker ni? jaha, vårt förslag gick inte igenom i riksdagen, då går vi ut och säger till folk att bryta mot lagen?
|
| |