|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-19 04:51:00
|
|
Fredde R |
Uffe, jag tror inte du riktigt har fattat grejen! vi pratar om en "mediasanning" som två av världens största nyhetstidningar nu har dissekerat med flertalet irakiska läkare och oberoende källor, vi pratar inte om vad jag tror, vi pratar om ca 300 miljoner människor fick en nyhet och hur det gick tillväga och att det framlades på ett speciellt sätt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-19 04:51:00
|
|
Fredde R |
Och hur det nu framkommer endast luft i detta,
det är vad det handlar om.Inte om mig, men jag blev engagerad och tog nyheten som rapporterades och engagerade mig emotionellt i det
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-19 04:55:00
|
|
Fredde R |
Eftersom både pentagon och andra amerikanska källor tycker det är pinsamt, och varken bekräftar eller dementerar uppgifterna ja, vad skall man säga för att inte framstå som idiot? så utgår jag ifrån dom två största nyhetstidningarnas oberoende rapportering om bluffen,
så inte fan kan jag då tro på den första versionen, det vore väl den största utmaningen till att ta förstapriset i imbicilitet!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-19 05:01:00
|
|
Fredde R |
Ja, vart jag vill komma med detta är lika strävansvärt som den tilltänkta bluffen skulle ge för effekt!
Givetvis att neutralisera den "formidabla" fritagningen av nämnda soldat, så enkel allt kan vara Uffe, så enkelt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-22 10:49:00
|
|
klas |
Vilka tidningar då? Jamenar, inte för att det låter otroligt att amerikanerna saltade historien om Lynch litet grann, men avslöjanden om USA och allmännt USA bitchande faller ju i rätt god jordmån i Sverige så man ska nog vara litet kritisk åt andra hållet också.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-22 17:53:00
|
|
flemens |
Det är intressant och notera att vissa sätter på sig skygglappar bara för att man inte vill vara som "alla andra" som kritiserar usa
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-24 09:05:00
|
|
klas |
flemens: så, när man tänker kritiskt åt ena hållet är det vidsynthet, när man tänker åt det andra är det skyddlappar, eller?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-26 06:17:00
|
|
flemens |
Nej, inte alls, man ska vara kritisk. Jag menar bara att man väljer att bortse från fakta och istället koncentrerar sig på att "döda" budbäraren i brist på argument.
|
| |