Inlägg #1: Postat: 2003-04-18 09:32:00
|
chuno |
Men att leva med en alkoholist är ok då? En sexmissbrukare? Eller ska man förbjuda alkohol och sex också?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-18 11:24:00
|
Marie |
Jag har levt med en alkoholist i många år så jag vet vad jag pratar om. Det kallas empirisk kunskap och är mycket mer värt än all forskning i hela världen. Mitt svar är: Förbjud alkohol så försvinner missbruket!!!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-18 17:37:00
|
Johan |
all respekt Marie, men all forskning bygger alltid på empirisk "kunskap", möjligen undantaget filosofin .... ... och idag innehåller även filosofin stora inslag av empiri...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-18 19:42:00
|
Mikael svar på 2 |
Heh, så det tror du? Du tror inte att det blir med alkoholen som det blev på förbudstiden i USA, smuggling och hembränning så in i helvete.. Nämen vet du vad? Det är ju precis så det är är med cannabis nu. Finns nog ganska få gatulangare som vill se att cannabis legaliseras, då skulle de ju få lov att betala skatt och kolla leg på de som handlar..
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-20 00:28:00
|
Björn |
Helena: Det är ju det dom gör i dag och har gjort länge. Ändå leder det ingen vart utan Sverige har seglat upp till första plats i europa vad det gäller dödlighet bland heroinmissbrukare. Och dessutom så har vi dubbelt så många heroinister som Holland där haschet är relativt fritt. Trots att vi har minst antal flummare. Värt en eftertanke! Varför finns det inte plats för oss alla i Sverige? Är du så ego. Jag klagar ju inte på dig.
|
|