Män och mjukhet

Inlägg #1: Postat: 2003-04-18 00:06:00
Katta
Du är väl helt enkelt inte kompetent...
Inlägg #2: Postat: 2003-04-18 00:07:00
Könsdiskrimineringen är igång
När tjänstekvinna fick veta att den som ringde "bara" var förmedlingens handläggare och den arbetssökande egentligen var jag man ändrades plötsligt tonen och hon meddelade att eftersom det är så många manliga sökande är det inte möjligt för alla att komma till intervju…
Alltså, vore jag född med en mussla mellan bena skulle jag ha blivit kallad. Om inte detta är könsdiskriminering vad är det då?
Inlägg #3: Postat: 2003-04-18 04:53:00
Katta
Jo jag håller med, könsdiskriminering av män är ett stort problem för vårt samhälle...
Inlägg #4: Postat: 2003-04-18 07:51:00
Josefine Alvunger
Det låter som om företaget bestämt sig för positiv särbehandling av kvinnor vilket i praktiken blir könsdiskriminering av män. Det är ju möjligt att dessa företag var mansdominerade o nu gjorde en allvarlig ansats att få en kvinna på platsen. Det fungerar ofta på samma sätt inom vården "ansökningar fr män kommer läsas med extra intresse".
Inlägg #5: Postat: 2003-04-18 14:03:00
Könsdiskriminering är igång
Naturligtvis är könsdiskriminering av män inget problem för er, ni kommer ju aldrig direkt att drabbas ni är ju kvinnor.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-19 10:53:00
Josefine
ojå, det är ett problem för män lixom kvinnor. Vi kvinnor har fäder, killar, bröder, polare som är män, o därför drabbas vi naturligtvis oxå av könsdiskriminering av män, om än inte personligt. Liksom män drabbas av samma diskriminering av kvinnor.
Laddar...