Sänk abortgränsen radikalt!

Inlägg #1: Postat: 2003-04-17 11:41:00
Linda
Mia, allt sker inte i fyllan och villan och helt av egen förskyllan. Olyckor sker faktiskt, kondomer kan spricka. Och inte fan är det "hur lätt som helst" att genomföra en abort.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-17 15:32:00
Mia
Helt av egen förskyllan...hm..man hade väl sex frivilligt? Kondomer kan spricka men hör inte till vanligheterna. Däremot kan man lätt "glömma" bort kondomen i stridens hetta...Och jag tycker att det är för lätt att ta abort. Det är min åsikt och det står jag för, sedan att kvinnor får ångest och men efter en abort det är jag säker på...Alltså det är bättre att vara klok före än efter.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-17 16:05:00
Eleonor
Jag anser inte att man ska använda abort som preventivmedel. Det är någonting man bör göra högst en gång i livet, efter noggrann självrannsakan. Likväl anser jag att många av de kvinnor som gör abort är osjälviskheten personifierade. De sätter barnets väl och ve framför sitt eget. Det finns så många kvinnor som "använder" sig av sina barn för att uppfylla själviska behov av att bli älskade, men som aldrig kan ta hand om dem på ett riktigt sätt.
Inlägg #4: Postat: 2003-04-17 20:18:00
Mia
Hur kan man sätta barnets väl och ve genom att ta livet av det?
Otäcka tankar!
Jag säger det igen. Detta är en debatt om inte göra sena aborter vad jag förstår av artikeln, för att det faktiskt är en levande människa.
Inte en debatt huruvida vi ska avrätta människor av humanitära skäl.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-20 13:54:00
KrillE
Har någon läst boken/sett filmen "Of mice and men" av John Steinbeck? Fundera över slutet.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-21 01:43:00
Till Eleonor
Du verkar ganska klok, tyvärr är det så att många svenska kvinnor idag gör flera aborter. Personligen har jag mkt svårt att förstå detta.En gång kan jag förstå men flera. Jag kan inte fatta att den kvinna som hamnar i en abortsituation inte bestämmer sig för att aldrig aldrig mer. Den som glömmer kondom kan ju idag använda dagen efter piller.
Inlägg #7: Postat: 2003-04-23 10:38:00
Linda
"Till Eleanor" svar 6: visst, den som glömmer kondom eller i de fall där den går sönder kan använda dagenefterpiller. MEN, precis som vilket annat läkemedel har inte heller dagenefterpillret alltid hundraprocentig effekt.
Laddar...