Sänk abortgränsen radikalt!

Inlägg #1: Postat: 2003-04-19 16:34:00
Michael Ståhlberg
Jag vill bara att mina medmänniskor skall brottas med samma frågor som jag. Så att vi
får samma bagage att släpa på. Det är orättvist att vissa skall gå genom livet med en massa tung kunskap, och andra inte. Jag lät sterilisera mig
bland annat utifrån mitt abortmotstånd. Angav det som ett av mina skäl hos kuratorn det här var 1979.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-19 16:39:00
Michael Ståhlberg
Men bortsett från mig själv: känsliga
och intelligenta kvinnor kan må fruktansvärt illa p g a en abort.

De kan luras till det p g a omgivningens påtryckningar, och sen får de bära det yttersta ansvaret.

Obs. att jag inte är sexualpuritan.

Det måste gå att förena promiskuitet
för ogifta och abortmotstånd.

Heder: man mördar inte oskyldigt liv eller ljuger för sin partner.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-19 16:39:00
Michael Ståhlberg
Men har man ingen partner, så är det en annan femma. Dock - man "aborterar"
en ovälkommen graviditet, man försöker växa genom att ta ansvar!
Inlägg #4: Postat: 2003-04-20 09:29:00
Mia
Man behöver inte vara sexpuritan för att ta ansvar.Att ta ansvar är att ge sej själv kärlek och andra runtomkring.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-20 12:40:00
Yanni
Jaha du Mia. Vem ska bestämma över liv om inte människan hade du tänkt? Gud eller? Han verkar ha glömt oss för länge sen och styr säkert i ett parallellt universum vid det här laget. Och du Michael: Oskyldigt liv? Antingen tror på på arvsynden och då är inte ens ofödda barn "oskyldiga" eller också ägnar du dig åt löjlig retorik.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-20 14:47:00
Malice
Mia och MS: äter ni kött? Dricker mjölk? Vill i så fall höra ett BRA argument till att det är OK men ej att döda en människa. Har ni bara det pietistiska "människovärdet" till skillnad från värde av allt liv, att komma med behöver ni ej svara. Det enda argument jag hört från kristna köttätande abortmotståndare nämligen. Och det är jävligt låg logisk nivå på det. Överraska mig gärna!
Inlägg #7: Postat: 2003-04-20 14:50:00
Malice
Och du, MS, känsliga och intelligenta kvinnor kan också skita fullständigt i det. Och okänsliga och ointelligenta kan må dåligt. Känsliga och intelligenta, och vice versa, kan också må ännu sämre av att föda ett barn de ej vill ha som en omgivning med känsloargument övertygat dem till.
Inlägg #8: Postat: 2003-04-20 14:53:00
Malice
Mia: som du själv säger: människan borde ej få bestämma över liv och död. Förklara för mig som inte fattat ännu, i vilken aspekt man ej just bestämmer över liv om man väljer att föda ett barn till världen?
Inlägg #9: Postat: 2003-04-20 17:53:00
Mia
Om inte människan skulle föda barn skull människorasen gå under.
Liksom alla djur så behövs det en avkomma för att föra arter vidare.
Det är naturligt att föda barn!
Inlägg #10: Postat: 2003-04-22 11:03:00
Yanni
Och vad skulle hända om människorasen gick under då? Katastrof? Skulle inte tro det. Men resonemanget är löjligt för kvinnor kommer alltid att föda barn och aborter stör inte den balansen.
Laddar...