Sänk abortgränsen radikalt!

Inlägg #1: Postat: 2003-04-16 20:37:00
JoeHill
Så allt hade varit bättre om de aborterats? Då hade de inte behövt lida på behandlingshem?
Inlägg #2: Postat: 2003-04-16 20:59:00
Eleonor
Krasst uttryckt: ja. Och då menar jag inte behandligshemmet i sig, utan det de möter när de kommer ut därifrån, som unga vuxna levande i en låtsasvärld av psykoser och självdestruktivitet, till ett samhälle som inte är rustat att hjälpa dem...
Inlägg #3: Postat: 2003-04-16 21:07:00
JoeHill
Har du frågat dem om de hellre skulle vilja varit aborterade, så de slapp utanförskapet?
Inlägg #4: Postat: 2003-04-16 22:05:00
Eleonor
Nej, det skulle varken vara särskilt terapeutiskt gångbart eller etiskt försvarbart att ställa en sådan fråga. Och det är nog lite allvarligare än utanförskap när ungdomar biter sig själva i ångest eller står i timtal framför en spegel för att ta reda på om de lever eller inte...
Inlägg #5: Postat: 2003-04-17 10:57:00
Mia
Snälla du! Varför skriver du om behandlingshem här? Abort eller oönskade barn kan man sätta det mot varandra? Att människor mår dåligt handlar kanske om mer än att de inte blev aborterade som foster...eller? Att det finns dåligt med resurser för att ta hand om våra ungdomar som mår dåligt är en annan debatt! Om än så viktig!
Inlägg #6: Postat: 2003-04-18 17:12:00
Eleonor
Jag tycker faktiskt inte att det är en annan debatt. Det handlar om att vuxna människor måste ta ansvar för sina handlingar. Kan man inte ta hand om ett barn tycker inte jag att man bör föda det. Vet att det låter krasst och kallt, men det är bättre att avbryta ett liv som inte hunnit formas än, än att förstöra ett framfötts barn varje möjlighet till ett lyckligt liv.
Inlägg #7: Postat: 2003-04-21 09:57:00
Mia 2
Visst det finns situationer där t o m jag tycker att abort är bästa lösningen men de flesta kvinnor som gör abort i Sverige idag 52 har jag läst någonstans är kvinnor som har arbete, lever i fasta förhållanden och redan har barn. Enl min mening borde abort vara ngt man tog till i en förtvivlad situation, så är det inte,abort idag är ett preventivmedel.
Laddar...