Velvet Underground: Stephanie Says

Inlägg #1: Postat: 2003-04-16 17:58:00
Michael Ståhlberg
Vill pusha för enorm cd med J. Cash:
"Cash". Låna ditt öra till "Hurt" och
"Streets of Laredo".
Inlägg #2: Postat: 2003-04-16 18:07:00
Michael Ståhlberg
1976 blev jag rånad under knivhot på helghaschet på Stureplan och köpte "Zuma" med
n. Young och "Fear" med Velvet-medlemmen J. Cale på
Broddmans ? på Sveavägen.
Två favvo-skivor.

Länk: huizen.dds.nl

Länk: sing365.com
Inlägg #3: Postat: 2003-04-16 18:09:00
Michael Ståhlberg
Havel var kompis till Zappa oxå.
Inlägg #4: Postat: 2003-04-16 18:11:00
Michael Ståhlberg
Filmtips: "Velvet goldmine".
Inlägg #5: Postat: 2003-04-16 18:21:00
Michael Ståhlberg
Micke V.: vad tycker du om "Like a
stone" med Audioslave? Jämte Cash-videon en favorit just nu på ZTV.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-16 19:24:00
mikael v
det var mycket på en gång. "Hurt" är fucking fan tas tic! jag ryser när jag ser videon, han sitter där å skakar å ser så bitter ut å när han sjunger "what have i become..." då e de STORT! har inte plattan med laddat ner de flesta låtarna från kazaa. jämte "Hurt" gillar jag mest "Personal jesus" å "Oh, Danny Boy"
Inlägg #7: Postat: 2003-04-16 19:27:00
mikael v
"Zuma" var en av fyra cd jag hade med mig till gotland när jag skrev färdigt boken. var fint att lyssna till "pardon my heart" när mörkret damp ner från skyn. tant strul har förresten gjort en ganska fin cober på den, "Förlåt mitt hjärta"
Inlägg #8: Postat: 2003-04-16 19:31:00
mikael v
blev lite besviken på "Velvet Goldmine", hade nog för stora förhoppningar.
kul att du nämner Audioslave. var på puben med en polare i lördags å han sa ungefär så här "AUDIOSLAVE! de kommer till hultsfred, vi måste dit... fan, då ska jag ju till grekland. AUDIOSLAVE! har du hört dem?"... så jag lovar att spana in dem, än så länge har jag bara hört "Coshise" heter den va?, men jag ska lyssna på fler låtar, är inte knockad ännu.
Inlägg #9: Postat: 2003-04-17 10:13:00
Michael Ståhlberg
Beträffande Audioslave så har jag bara sett videon "Like a stone". Tror inte jag köper deras cd. Inte min
bag riktigt. Men som du vet är en bra låt är en bra låt etc, och Cash har ju
gjort en cover på en gammal Soundgarden-låt. Har du hört Cash
version av U2:s "One"? Har den bara
på en gammalt kassett.
Inlägg #10: Postat: 2003-04-17 10:21:00
Michael Ståhlberg
Min första LP med Neil Y. köpte jag
hösten -70 på NK. "Everybody know
this is nowhere". Har den förstås på
cd, liksom "After the goldrush",
"Harvest" plus en drös andra plattor med honom i okronologisk ordning.
Men Zuma. . . Ta bara "Barstool Blues" eller "Looking for a love".
Inlägg #11: Postat: 2003-04-17 10:23:00
Michael Ståhlberg
Onödigt vetande: läste ett reportage i Rolling Stone på 70-talet om Lou Reed där han
berättade hur knäckt han var av
Neil Youngs fina gitarrspel i
"Dangerbird". Reed menade att
Young var underskattad som gitarrist.
Inlägg #12: Postat: 2003-04-17 14:07:00
mikael v
Länk: w1.431.telia.com

en neil young-quiz jag gjorde för länge sen när jag ville bli kompis med flash. tar en stund att ladda, har sina brister, men kan kanske vara kul om man gillar neil
Inlägg #13: Postat: 2003-04-17 14:10:00
mikael v
du ståhlberg, några öl nånstans å vi kunde sitta å prata musik till hela lokalen gäspade ;.

jag har hört cash med "one" å de e bra, cash är fin på covers, han gör låtarna till sina egna.
Inlägg #14: Postat: 2003-04-17 14:13:00
mikael v
neil young-minnen; my my, hey hey i en korvkiosk i båstad en sommarnatt, akustiska versionen. den långa live-versionen av like a hurricane på en förfest å jag sitter med en akustisk i knät å försöker jamma med. bredvid sitter niko med en fet braja i skallen å säger:
Inlägg #15: Postat: 2003-04-17 14:15:00
mikael v
"fy fan vad bra, FY FAN vad bra!", "Brasset?" undrar jag. "Nä" säger han. "Låten?" frågar jag. "Nä" svarar han. "vafandådå?" "ditt gitarrspel!"... sensmoral: braj can really screw up your mind...;
Inlägg #16: Postat: 2003-04-18 16:41:00
Michael Ståhlberg
Båstad -71: under ganja-seans i Brittgården, vänder jag mig till Pimmen och säger enligt honom
"jag är faktiskt Jesus". Inget minne av detta själv.

Har dock många, många Båstadminnen.
Och, som sagt, även lite från Skälderviken o. Ängelholms havsbad. Så om du har vägarna förbi Sthlm, avisera via ett mail. Kom dock ihåg att jag är nästan lika gammal som Young 4 år yngre bara och du är unga pågen jämförelsevis. Men ett popsnöre, är ett popsnöre - se på Mats Olsson!
Inlägg #17: Postat: 2003-04-18 16:55:00
Michael Ståhlberg
Gjorde quizen. Sämre resultat än förväntat. Canada visste jag förstås farsan sportjournalist, eller hur?; Nicolette Larson är ju med på
underbara "Comes a time", så jag drog till med henne; det var alltså
underbara Linda, som jag haft minst två LP med förutom Trio -Ronstadt,
Harris och Parton; The Squires gick jag oxå bet på, men läste slarvigt:
har förresten haft en LP med Quicksilver Messenger Service; sen klarade jag nog de övriga frågorna.
Inlägg #18: Postat: 2003-04-18 16:58:00
Michael Ståhlberg
Vem stödde N Young i presidentvalet
1992 enligt tidningsuppgift? Bush Sr, Clinton el. Ross Perot? En medlem i Neil Young Appreciation Society befann sig i Brittgården när jag trodde jag var Jesus. Vem efternamn räcker? Ledtråd: son till legendarisk sportjournalist på Kvällsposten, numera avliden.
Inlägg #19: Postat: 2003-04-18 17:41:00
mikael v
han stödde ju reagan, sa varför inte perot? det var i alla fall inte clinton. å mannen i brittgården måste väl vara birgers påg, buhre?

jag mejlar när det beger sig uppåt.
Laddar...