Sänk abortgränsen radikalt!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-04-16 20:32:00
Biff kompletterar Johanna
... Och färre glittriga programledare som säger "Sex! Det ska man ha tre gånger om dagen, helst med främlingar!"
Inlägg #22: Postat: 2003-04-16 21:14:00
Mike
Om dålig kunskap leder till fler aborter varför blir då abortförespråkarna hysteriska när någon vill visa hur ett x veckor gammalt foster ser ut före och efter en abort? Jag tror att en minskning av skammen runt sexualitet kan vara bra men jag tror inte det har så mycket med aborter att göra i dagens Sverige. Håller med Biff om att sex-hetsen i media är absurd.
Inlägg #23: Postat: 2003-04-16 21:29:00
Biff
Hade inte den där fosterfilmen något med censurreglerna att göra då? Man vill ju inte skrämma ihjäl ungdomarna... minns att jag såg något liknande när jag var liten, fast mot videovåld. Ingen höjdare direkt
Inlägg #24: Postat: 2003-04-16 22:29:00
Mike
Vilken fosterfilm?
Inlägg #25: Postat: 2003-04-17 00:49:00
Biff
trodde du menade en film... kunde varit möjligt att de visade sånt på sexualundervisningen i högstadier. Den där skrämselprincipen tror jag inte funkar ändå, man mår bara dåligt.
Inlägg #26: Postat: 2003-04-22 23:05:00
TT
Många människor som är för abort tål inte att man talar om fosters utveckling. När man berättar helt medicinskt korrekta saker som att fostret fläks isönder vid kirurgisk abort lite av ett styckmord faktdiskt osv kallar dom det skrämselpropaganda fast det är alldeles sant, konstigt att vara för en sak som man inte tål att det talas om korrekt och sanningsenligt.
Inlägg #27: Postat: 2003-04-25 17:56:00
Sara
Om en kvinna har fem barn ifrån olika pappor, är ensamstående, jobbar på Mcdonalds Burger King eller nåt dylikt och har ingen som helst förmåga att kunna försörja en till eller kunna fullfölja graviditeten så är abort möjligt och vi snackar om personer som regelbundet vistas på Ricki Lake.
Det finns också kvinnor i höga positioner i arbetslivet som är gift men räds att föda sitt barn p.g.a hon mister sitt jobb, så är inte abort alternativet men moral.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...