Saddam, Slobodan och den Store

Inlägg #1: Postat: 2003-04-15 22:20:00
klas
Jag kan bara konstatera att testet fungerar hittills trots att jag skapade det på 3 minuter. Du svarade inte ja på alla frågorna och du är inte motståndare till USA. Inte ens en antaglig sådan och defenetivt inte en ala grande vad du nu fått det ifrån.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-15 22:25:00
klas
Däremot tycker jag du har fel när du påstår att jag argumenterade mot din eventuella ideologiska ståndpunkt i kommentarerna, det är inte ens korrekt att jag sågade dig jämsmed fotknölarna. I många av kommentarerna var jag till och med överrens med dig om att Irakkriget inte var helt moraliskt försvarbart även om jag kan tänka mig att det är realpolitiskt sunt. Kolla exempelvis tråden med signatur "Gnurf" som börjar: "litet cyniskt kanske.."
Inlägg #3: Postat: 2003-04-15 22:34:00
klas
Jag har debatterat det här kriget i över en månads tid. Eftersom jag aldrig riktigt känt mig bekväm med att fullt ut förespråka krig har jag nöjt mig med att försöka syna krigsmotståndarnas argument och fundera på om effekterna av kriget är av godo eller ondo över lag sett, alltså inte om det är moraliskt rätt eller inte eftersom jag alltid tvekat där.
Inlägg #4: Postat: 2003-04-15 22:38:00
klas
Jag får återkomma om moral och effekt av USAs insats i Bosnien eftersom du uppenbarligen har mycket mer kunskap än jag där. Kanske ska nämna att jag använde ordet insats i dess militära betydelse, dvs att sätta in väpnat våld.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-15 22:49:00
Lena V
Det har du helt rätt i min gode klas. När det är så många kommentarer måste man göra en smula svepande generaliseringar om majoriteten av dom. Lite olyckligt att just du som jag fann mycket resonabel och intresserad av sakfrågan, känner dig utpekad som en fotknölssågare. Det var inte min intention.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-15 22:52:00
Lena V
Men ditt lilla test blev symboliskt, ety många av krigsdebatterna tenderar att handla om motståndarnas politiska ideologi och då förmodade USA-ogillande istället för att centeras runt själva kärnfrågorna. Ser fram emot dina åsikter och funderingar i frågan om USA:s insatser i Bosnien och Kosova. Peace, bro
Inlägg #7: Postat: 2003-04-16 08:43:00
klas
Och jag som spenderade natten till tandagnissel och beslut om att sänka den här debatten till personsågning. Vad trist att jag inte fick användning av all min tankemöda:
Laddar...