Sossarnas kamp för ökad ojämlikhet

Inlägg #1: Postat: 2003-04-16 00:30:00
Persson
Vilken otrolig analysförmåga.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-16 04:41:00
Michael Ståhlberg
Ja, Mikes analysförmåga är sherlock-holmesk jämfört med kommunisten
Björstens! Den senare påminner mer
om den trögtänkte doktor Watson!
Inlägg #3: Postat: 2003-04-16 14:40:00
Mike
Jag är dock inte den första som observerar detta, och det är inte bara vänstern som syndar. Här är ett klarsynt citat politikers sanna natur: "The government consists of a gang of men exactly like you and me. They have, taking one with another, no special talent for the business of government; they have only a talent for getting and holding office... forts
Inlägg #4: Postat: 2003-04-16 14:41:00
Mike
...Their principal device to that end is to search out groups who pant and pine for something they cant get and to promise to give it to them. Nine times out of ten that promise is worth nothing. The tenth time is made good by looting A to satisfy B. In other words, government is a broker in pillage, and every election is sort of an advance auction sale of stolen goods." H. L. Mencke
Inlägg #5: Postat: 2003-04-17 03:17:00
Erik Lindgren
Jajamensan Mike, och var i citatet nämns vänsterpolitiken? Du får ursäkta, men jag trot att min läsförmåga faktiskt tryter.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-17 21:38:00
Mike
Ja din läsförmåga tryter, jag skrev ju i svar 3 att det inte bara gäller vänstern. Det är symptomatiskt för alla politiker, därför gäller det att begränsa deras makt och inflytande till ett minimum. Men högplundrings- förlåt högskatte- och fördelningspolitik är ju ändå mer vänster än höger. Dont you think?
Laddar...