Inlägg #1: Postat: 2003-04-15 17:44:00
|
Magnus |
Och båda dessa roller är i mina ögon så omanliga som det bara är möjligt. Ingen av rollerna utvecklar eller odlar manligheten i lagoma doser, utan försöker antingen blåsa upp den till någonting gigantiskt, eller förneka den. Det mest manliga som finns är en man som är sig själv och gör som han vill, för att det känns bäst för honom, inte för att någon annan tycker att han ska vara på det viset!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-15 17:45:00
|
Magnus |
Och ett tips till er killar som har lite svårt med att "hitta er själva", nästa gång någon av polarna kräver att du ska "bevisa att du är en riktig karl" genom att göra det eller det - Vägra, och svara istället med följande fråga: "Kan jag inte bara dra ner brallorna istället?" ;-
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-15 17:50:00
|
Josefine Alvunger |
men du.. ditt svar två.. är inte det en alldeles utmärkt definition på en "riktig kvinna"? o i dess förlängning " en riktig individ" trygg i sig själv, gör som denne vill, för att det känns bäst, inte för att nån annan tycker det skall vara så.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-15 18:04:00
|
Magnus |
Yes, att det i det här fallet blev "man" är att det ju handlar om just män och inte kvinnor. Tror att många förväxlar det här med manlighet med egenskaper som att vara tuff, rakryggad, modig, osv. Det är mer en fråga om personen, och inte dennes könstillhörighet.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-15 18:05:00
|
Biff |
Män och kvinnor är nog inte så olika när det kommer till kritan... även om det är kul att tro det.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-15 18:53:00
|
Magnus |
Biff: Inte ens hälften så kul som det kan vara att framhålla motsatsen i diskussioner som denna, för att se motparten förr eller senare explodera av ilska... ;- Jag gör det inte, men man KAN göra så.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-15 18:58:00
|
Magnus |
Josefine: Jag har ett milt sagt udda boktips åt dig. Det är inte fråga om humaniora eller facklitteratur på något sätt, utan ren skönlitteratur, som dock ger en intressant syn på det här med "påklistrad manlighet" i slutet: Theros Ironfeld, av Don Perrin. Den ger dig SÄKERT mer behållning än att läsa smörja som Män från Mars, kvinnor från Venus, osv... ;-
|
|