|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-16 10:47:00
|
|
Undrar |
Du ville alltså hellre ha Saddam kvar? Tror du på fullaste allvar att Irak hade blivit av med honom om det inte vore för USA och SB? Oavsett vad som händer nu så är diktatorn borta. Oavsett om kriget var rätt eller fel i början så är ledaren som mördat och torterat sitt folk avsatt. Men du tycker itne det är bra? Du föredrar alltså alternativet att Saddam skulle suttit kvar? Är det ine på grund av honom som du och din familj inte bor i Irak? Ibland går USA hatet för långt...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-16 11:06:00
|
|
Daniel |
Jag tycker inte idag det finns något som pekar på att alliansen inte kommer stå vid sitt ord. Nu är tiden då alla parter bör ta tillfället i akt, visa framfötterna och bevisa att Irak kan resa sig ur spillrorna efter trettio års helvete och skapa en ny bättre regim utan förtryck! Alla möjligheter till detta finns här och nu! Och detta är tack vare USA och alliansen! Så sluta gnäll och grip fort som rackarns den chans som givits!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-16 11:55:00
|
|
Stig Gustin |
Zainab ! Det är givetvis svårt att diskutera med dej så länge du tror att amerikanarna kan ha hjälpt Saddam att hålla sig undan. Och så länge du tror all världens demokratiska ledare bara har ont i sikte. Efter vad jag kan förstå blev du väl mottagen i vårt land när du tvingades fly undan en dikaturregim.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-16 12:38:00
|
|
klas |
Klart man inte ska lita på USA, de ser naturligtvis till sina egna intressen. Men i Irak är nog deras intresse samma som ditt, ordning, demokrati, tillväxt och välstånd. Tänk dig själv, efter att ha drivit igenom ett väldigt kritiserat krig så kan de ju inte gärna låta allt bli pankaka. Men de kan behöva hjälp av engagerade individer som påpekar deras fel och brister för media som naturligtvis snabbt glömmer irak nu.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-16 13:30:00
|
|
daniel. |
Det är fullständigt felaktigt att påstå att USA satte Saddam till makten. Då han fick makten kom Iraks stöd främst från Sovjetunionen, och till viss del Frankrike. USA började inte intressera sig för Irak förrän kriget mot Iran startade.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-16 13:33:00
|
|
Mikael Larsson |
Tacka Sverige istället som låter dig vara fri.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-16 15:32:00
|
|
Hasan. |
Zainab, kan Du vara snäll och svara på några snabba och korta frågor ... 1 Varför har Du slöja? Jag vill gärna ha ett "djupare" och mer utvecklat svar än det som man är van vid att höra...
2 Du har skrivit i din profil: "Irakisk i grund och botten - men svensk i helhet" ... VAD och HUR menar Du? Berätta, jag är nyfiken.
3 Har Du någonsin varit och gått med i ett demonstrationståg mot krig? Ja, förutom Irakkriget, självklart, om Du nu var där ...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-19 11:42:00
|
|
Carin Nordström |
Jag tycker vi kan tacka alla de enskilda människor därav en del som ger sitt liv för att vi andra ska vara säkra i världen. Man behöver inte blanda in USA/Bush eller Storbritannien/Blair. Det finns säkert även något sekreterare och chaufför som vi har en hel del att tacka för!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-04-21 15:23:00
|
|
Gregorius |
Under dina texter kan anas en viss negativ av Sverige och svenskarna. Det verkar som om du tror att svenskarna inte gillar dej trots att du säger att du är svensk mer än irakier.. Varför denna trånga inställning till Sverige.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-04-21 18:47:00
|
|
Olle |
Kommer demokkrati tillåtas i Irak? Blir iRak i så fall en islamisk stat? Intressanta frågor..
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-04-21 18:48:00
|
|
Olle |
De här jävla konspirationsteorierna är livsfarliga! Många Irakier tror på allvar att Saddam var Irakisk spion. Var kommer dessa galenskaper ifrån?
|
| |