Prinsessan på ärten

Inlägg #1: Postat: 2003-04-14 14:17:00
Helena
Bra skrivet!
Man kan tro att vi lever på medeltiden med detta eviga fjäskande för kungafamiljen. När ska folk fatta att de "blåblodiga" är vanliga männskor av kött och röttblod som alla andra? Iofs. så har de kungliga inte fattat det själva ännu...
Inlägg #2: Postat: 2003-04-14 14:18:00
JoeHill
Vet ni vad "Vickan" kallades av sina vänner när hon hade ätstörningar? Svar: "Stickan".... Moahahaha...
Inlägg #3: Postat: 2003-04-14 19:01:00
Magnus
Jag tycker helt enkelt att låga, osmakliga och plumpa skämt inte är OK oavsett vem det gäller, om det är fråga om sådant som riktas mot någon i egenskap av privatperson. Då är det en form av personangrepp. Jag tror allvarligt talat inte att det hade blivit ett sånt herrans liv bland de blåblodiga om det rört sig om andra skämt. De har möjlighet att stoppa den här sortens "humor", och gör det. Andra har det inte, men skulle gärna göra det om de kunde, om det riktades mot dem.
Inlägg #4: Postat: 2003-04-14 21:13:00
Man
Det är väl självklart att man ska kunna skämta om kungafamiljen. Pallar de inte trycket kan de ju lämna sina offentliga uppdrag och sluta leva på skattebetalarnas pengar.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-15 02:23:00
Erik Lindgren
Att börja gnälla över en sådan skitsak är ju närmast töntigt. Det var ett skämt, kan man inte ta det, ja då får man väl låta bli att skämta själv resten av livet. Speciellt som offentlig person som kungen, som faktiskt lever av de skattebetalandes pengar. Om vi som vill bli av med kungafamiljen inte kan få bort, ja då jävlar ska vi åtminstone få driva med dom ifred.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-15 08:22:00
Niklas J
Priset till "Dagens Pudel" går till programmakarna: "Vi vill förstås inte att någon ska bli ledsen", har de sagt enligt artikelförfattaren. Filosofiskt fråga: Om målet är att folk inte ska bli ledsna, har man då givit sig in på rätt bana om man sysslar med satir?
Inlägg #7: Postat: 2003-04-15 09:45:00
AC Collin
"Om man lever som Madeleine gör, med svirande runt Stureplan i kläder som andra tjugoåriga tjejer skulle mörda för och en handväska som kostar med än två månadslöner för en vanlig ung tjej så får man väl tåla lite grova skämt?"...
Varför?
Inlägg #8: Postat: 2003-04-16 15:24:00
språksnut knut
Varför delade de ut just 1000 st lappar "tusen lappar" och vad stod det på dem? Det där förstod jag inte alls
Inlägg #9: Postat: 2003-04-18 10:39:00
Carin Nordström
Hon har ju inte kunnat välja själv vilket liv hon ska födas in i. För mig räcker det att se "några glimtar" vid nyårskrönikan vad hon har åstadkommit under året. Jag behöver inte veta vad hon har för tampongmärke eller hur hon vill ha det ...
Inlägg #10: Postat: 2003-04-29 02:34:00
oj
Hajar ni inte hur skönt det här är? Tänk om det blir rättegångar. Vi kommer att kunna gotta oss i domstolsprotokoll om hur lilla maddis kände sig kränkt, och jolisabeth tarras-fuckface är vittne till traumat. kommer ni ihåg dr albans fiasko i rättssalen?

hoppas de kör på stämning, då blir det kungahus i kvällspressen till you puke. och den kommer inte vara snäll...
Inlägg #11: Postat: 2003-05-02 22:14:00
Jolin
"delade ut tusen lappar"

va? vad var det för lappar då?
Laddar...