Svensk vinklad journalistik!

Inlägg #1: Postat: 2003-04-14 12:23:00
Fredrik Jung Abbou
Sky koncernen ägs av Ruppe Murdoch och lär inte vara den objektivaste av nyhetsförmedling Ramona, på tok för okritisk inför US och UK för mig. Att den svenska bevakning är pinsam har jag inte sett hört då jag inte har tillgång till svensk teve men jag är övertygad om att så är fallet.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-14 12:45:00
flemens
Vill man ha vinklade ur Ramonas synvinkel så kollar man med stort nöje på FOX. Om man tror på vad administrationen säger så är den den mest objektiva kanalen. Vi andra som är intresserade av sanningen kollar inte på media överhuvudtaget utan letar upp oberoende källor, iaf såna som uppenbart inte kopierar sina nyheter från "inbäddade" journalister.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-14 12:48:00
invandraren
Sky ägs av Rubert Murdoch. Murdoch har medier i 43 olika länder och sägs kunna nå ut till 70 av världens befolkning genom sina medier. Han kontrollerar idag 34 av pressen på vardagar och 37 på söndagar i Storbritannien.
Inlägg #4: Postat: 2003-04-14 13:01:00
Andreas
Den stalinistiska kommunisthögskolan... Var sa du att den låg?
Inlägg #5: Postat: 2003-04-14 13:23:00
Fredrik Larsson
Läs boken Krigsplan Irak av Milan Rai så kanske du inser vilket stort intresse USA har och har haft av massförstörelsevapen i Irak. inspektionerna har saboterats ideligen, framförallt när de börjat närma sig sitt slut. Dessutom anser jag att din upfattning av opartiskhet mer verkar gå ut på att medierna ska ta ditt parti Ramona...
Inlägg #6: Postat: 2003-04-14 13:48:00
Eva
Jag tänkte fråga Ramona om hon på fullaste allvar tror att Sky News ger mindre vinklade nyheter än svenska media gör. Men jag ser att det finns flera här som redan ställt samma fråga på ett utmärkt sätt...
Så en dokumentär på SVT för några dagar sen om just hur ovinklade och opartiska medier egenligen är, inte minst i USA. Det var skrämmande att se...
Inlägg #7: Postat: 2003-04-14 14:11:00
Kalle G
Frankrike har inga riktiga toaletter utan bara hål i golvet? Japp! Precis så är det ju. Och i Stockholm knallar det omkring isbjörnar på gatorna, det vet ju alla...
Inlägg #8: Postat: 2003-04-14 14:28:00
Fredrik Jung Abbou
Att alla kemiska vapen ej funnits ännu är väl självklart då USA har sålt mer av denna sorten än de ännu hittat så man bör ju minst hitta "sina egna" kemisar sen 80-talet och antagligen en hel del till skit. Vi får se.
Inlägg #9: Postat: 2003-04-14 14:34:00
Erik Lindgren
Helt underbart!
Inlägg #10: Postat: 2003-04-14 15:55:00
Ratio
Bra Ramona! Dina iakttagelser är helt riktiga. Så varför är det på detta sätt? Jo, därför att en majoritet av den svenska journalistkåren röstar på vänsterpartiet, miljöpartiet eller är vänstersossar av något slag. Sådana journalister, sådan journalistik helt enkelt. Så här har det varit ända sedan sextiotalet. Därför är det så skönt med internet och kabelTV så att man numera, även här i landet, kan få vederhäftig nyhetsinformation.
Inlägg #11: Postat: 2003-04-14 16:49:00
Jan E
Ramona Danlén – nyansernas mästarinna! Egentligen förtjänar denna artikel inte några kommentarer, men jag kan inte låta bli. Vi får bl a veta att Rumsfeld klart och tydligt har klargjort vissa saker och poängterat ditt och datt. Jaså, har han det? Och? Är han ett sanningsvittne kanske? Ja, det är för dråpligt. Den här är också bra: ”Bush och Blair sände ut sitt meddelande på arabiska.” Jaså, gjorde de det minsann? Så storsint av dem! Inga baktankar där inte!
Inlägg #12: Postat: 2003-04-15 01:02:00
Palladium
En effekt av kommunikationssamhället. Vi råkar få reda på vad som händer lite överallt i världen, och plötsligt ska alla vara så jäkla bildade, ha en massa åsikter som de inte har att göra med, dra slutsatser som galloperar uppåt väggarna... känna sig viktiga. Det är vad det handlar om. Vem bryr sig om Irak egentligen?
Inlägg #13: Postat: 2003-04-15 09:21:00
Greger
Finns bara en begåvad journalist i Sverige: Lars Adaktusson...
Inlägg #14: Postat: 2003-04-15 09:56:00
dani
du är pinsam
Inlägg #15: Postat: 2003-04-15 10:01:00
invandraren
Murdoch äger medier i 43 olika länder och sägs kunna nå ut till 70 av världens befolkning. Murdoch äger mediekoncernen News Corp och som består av bl a tv-bolagen Fox och Sky, filmbolaget Twentieth Century Fox, 132 olika tidningar som The Times, Sunday Times, The Sun, News of the Week och BbskY som är Storbritanniens största satellitkanal. The Sun och The Times.
Inlägg #16: Postat: 2003-04-18 16:42:00
Den kapitalistiska kommunismen härjari USAs medior
såg en dokumäntär unga företagare i USAs som startar egna medieföretag för att bryta dem amerikanska mediornas patriotism proppaganda.
Dem likt många andra Amerikaner har fåt nog av den konformistiska och ekonomiskt bundna mediorna i USA som ofta genom kommersialismen står många Vapenföretg nära som och som därför tjänar på den patriotiska proppagandan som styr USAs medior.
Inlägg #17: Postat: 2003-04-29 16:12:00
Maria
"den stalinistiska kommunisthögskolan". Nivån är låg i det här inlägget. Är du seriös?
Inlägg #18: Postat: 2003-05-01 23:59:00
Joachim
Stånga dig likt en dåre i väggen, Ramona, men det har fortfarande ej bekräftats att några massförstörelsevapen har hittats.
Resten bemödar jag mig att ej kommentera. Det har andra klarat av så bra.
Inlägg #19: Postat: 2003-05-14 17:56:00
hasse
Tack för det bästa inlägget på Sourze jag läst. Vad glad jag blir att inte alla människor är vänster radikala galenpannor!
Laddar...