Nu sätter Jag punkt för Billy Butt-debatten

Inlägg #1: Postat: 2003-04-11 14:57:00
Billy Butt
Per W - Du känner inte mig ett dugg och har ingen aning om min syn på feminism! Jag tycker att feminismen är en bra sak och den behövs, men jag reagerar mot en del av de fåniga "halvkokta" fjantiga feminister vi har i Sverige som TROR sig vara så häftiga men som backar när man konfronterar dem med obekvämt faka. Att kalla mig för feministhatare är ju fel och att kalla mig för rättshaverist är en förolämpning. Du känner inte mig mer än genom den mediala bilden.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-11 15:05:00
Anna
Hur gör man när man "tror man är häftig"?
Inlägg #3: Postat: 2003-04-11 15:29:00
Katta
Men Billy Butt, förr så var det påståendet sant, då fick vi vår bild från media. Men nu tycker jag du har presenterat dig alldeles själv här och vilken bild förmedlar du av dig själv?
Inlägg #4: Postat: 2003-04-11 15:32:00
Per W
Billy, jag gick faktiskt inte på den mediala bilden när det "begav sig".
Tyckte att du verkade vara en sympatisk kille och en förebild för andra immigranter innan rättegången. Den "mediala" bild du nu visar upp av dig själv i Sourze är inte till din fördel på något sätt.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-11 15:35:00
Per W
Vad är du om inte en rättshaverist om du tror att HD är i maskopi med "juristerna som gjort bort sig".
Inlägg #6: Postat: 2003-04-11 15:40:00
Per W
HD jar ju inte tvekat att ompröva andra fall där bevisningen varit svag och lägre instanser har gjort felaktiga domslut!!!
Inlägg #7: Postat: 2003-04-11 18:14:00
Billy Butt
Vad tror du att Joy Rahman och Yassir Askar svarade närt folk sade just detta till dem - alltså det du Per W nu säger till mig? Vet du ens vilka dessa är... de som blev friade efter att ha dömts oskyldigt...Du ska inte ha så stort förtroende för rättsväsendet min vän! Ta reda på hur det egentligen fungerar. Lita bara på dig själv. Det är ett gott råd!
Inlägg #8: Postat: 2003-04-14 14:02:00
Per W
Joy R och Yassir A och på 80-talet Keith Cederholm är tre exempel på att felatktiga domar faktiskt rättas till. Jämför inte ditt fall med deras, som faktiskt i två fall var indiciemål och i ett fall med ett 1 vittnesmål som stöd.
Inlägg #9: Postat: 2003-04-14 22:36:00
Billy Butt
Du vet ingenting om mitt mål pga sekretessen. Sluta leka besserwisser. Jag är inte imponerad! De målen som HD har tagit upp handlar om uppseendeväckande fall där svenska folket har rasat över domarna och HD har tänjat gränserna för att bjuda allmänheten på vad de vill ha. Fråga vilken jurist som helst. Det är uppenbart att du Per W inte är särskilt välinformerad. Ta reda på fakta innan du ger dig in i debatten!
Laddar...