Inlägg #21: Postat: 2003-04-11 19:04:00
|
flemens |
För nåt år sen "erkände" USA med öppna armar indonesien som en demokrati, mycket väl medvetna vad indonesiska styrkor med amerikanska och brittiska vapen gjorde med ÖstTimor och vad dom gör i västra papua idag. Men så länge som Indonesien stöder USA i allt dom gör så har dom inget att frukta, dom har nog lärt av Saddams misstag ;
|
|
Inlägg #22: Postat: 2003-04-15 10:44:00
|
klas |
PLU: ja visst är det barbariskt men FNs civiliserade direktiv räckte ju inte till i Bosnien. Barbariskt och effektivt. Har du inte hört de holländska FNsoldaternas berättelser? eller sett den brittiska dokumentärspelfilmen om bosnien? Ibland är Amerikansk direkthet den medicin situationen kräver.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2003-04-15 12:59:00
|
P L U |
Även om jag inte har helt torrt på fötterna, har jag för mig att det fanns en stark icke-våldsrörelse i Bosnien. Den fick ingen uppmärksamhet, inget stöd och undergrävdes totalt så fort di grönklädde stövlade in... Jag anser att det kan göras mycket mer innan clusterbomber, utarmat uran och landminor används mot civilbefolkning.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2003-04-15 17:04:00
|
Fredrik Larsson |
"En minst lika viktig fråga är också hur man ska tillmötesgå totalitära regimer som torkar sig i arslet med diplomatiska överenskommelser." Står det av Magnus Bjärlid lite längre upp... det är i samma klass som Bushs uttalande att en av anledningarna till att attackera Irak var att de strunta i FN... ska han säga...
|
|