Det kom ett mejl från Billy Butt

Inlägg #1: Postat: 2003-04-10 23:51:00
Mike
De kanske fick betalt, eller snarare trodde att de skulle få det.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-11 07:10:00
Lisa
Mike,lite obehagligt att du säger så... Eftersom du inte har en aning om vad som faktiskt har hänt så borde du inte anklaga möjliga våldtäktsoffer för att vara luder. Ingen här vet vad som verklign hände men vissa verkar ha svalt Butts historia utan att ens fundera. Jag vet inte heller så jag skulle aldrig komma med omdömen vare sig om honom eller om tjejerna. Men att kalla dem horor är lite väl magstarkt tycker du inte det?
Inlägg #3: Postat: 2003-04-11 09:05:00
Anna Li
Det vi faktiskt vet är att en opartisk domstol i Sverige har dömt BB för våldtäkt i flera fall.
Inlägg #4: Postat: 2003-04-11 10:00:00
JoeHill
Lisa: Det är nog sant att få av oss här vet vad som verkligen hände. Synd bara att J.A. sumpade chansen att lära sig mer. Okej, hon kanske inte vill träffa Butt inte jag heller men kunskap är aldrig fel. J.A. verkar även vilja föra diskussionen på ett "annat plan". Detta är dock omöjligt om man inte ser konsekvenserna för individen.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-11 10:06:00
JoeHill
Både Butts band och boken "flickan och skulden" handlar om rättsystemet på ett individplan. Av dessa två, varför skall bara "flickan och skulden" vara relevant för debatten?
Inlägg #6: Postat: 2003-04-11 11:38:00
Magnus
Greger: Och det är din personliga uppfattning, vilket du glömde att upplysa oss läsare om. En ung, normal och attraktiv tjej ligger knappast med en gammal fulgubbe för sitt höga nöjes skull, utan det finns garanterat andra skäl till det. Vilka skäl det är fråga om beror på vilka det är fråga om och situationen.
Inlägg #7: Postat: 2003-04-11 17:18:00
Mike
Svar 2, Jag anklagar ingen, det är bara en hypotes. En annan hypotes är ju att de var tända på honom. I en rättegång värd namnet är det extremt viktigt att alternativa förklaringar utvärderas. "Obehagligt" att du inte inser det. Man kan inte automatiskt anta att den som anmäler ett brott är ett opartiskt sanningsvittne. Inte ens om det är en "ung snygg tjej". För övrigt ser jag inget fel i att ha sex mot betalning men det är en annan debatt.
Inlägg #8: Postat: 2003-04-11 17:20:00
Mike
Svar 3, Nej det vet vi inte! Vi hoppas att domstolarna och polisutredarna ska vara opartiska. Och dessutom är det goddag yxskaft: "det är inget justiemord för han blev ju fälld"
Laddar...