Hur som haver är dom jävligt döda

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2003-04-10 16:18:00
Magnus
Du får gärna bordlägga den här diskussionen, speciellt eftersom du inte i ett enda av dina tre senaste inlägg bemötte någonting av det jag skrev. Lek inte martyr, "soffhörnsanalytiker" är en passande benämning på den som utan att ha hela bilden klar för sig försöker förklara saker de pga bristande kunskaper inte kan förklara.
Inlägg #22: Postat: 2003-04-10 16:21:00
Magnus
Det finns i alla länder speciellt USA och Storbritannien personer som i flera år har arbetat på heltid med att samla in information om Irak och analysera läget utifrån denna info, och som garanterat vet mer än t ex upprörda svenskar som först när Bush började skramla med vapnen blev medvetna om situationen i Irak.
Inlägg #23: Postat: 2003-04-10 16:23:00
Magnus
Bland annat pga detta blir jag förbannad när jag i olika debattprogram ser olika politiska förståsigpåare sitta och påstå att de exilirakier som uttalar sig om förtrycket i landet har FEL, trots att det inte råder några tvivel om vem som sitter inne med mest erfarenhet i den frågan. Eller när en viss miljöpartist här på Sourze skrev en artikel om vilket "bra" land Irak var eftersom de hade fri sjukvård och utbildning för alla.
Inlägg #24: Postat: 2003-04-10 16:25:00
Magnus
Och sedan helt och hållet blundade för det faktum att en orsak till att Irak lade så mycket pengar på sjukvård var att en stor del av befolkningen pga tortyr och avrättningar inte var arbetsför, eller att utbildningssystemet bara var bra så länge man inte blev FÖR bildad och då började ses som ett hot mot regimen och då antingen tvingas gå i landsflykt eller bli inspärrad på någon "correctional facility" i landet.
Inlägg #25: Postat: 2003-04-10 16:27:00
Lena V
1. Jag försvarar inte ett krig som inletts GODTYCKLIGT av USA och dess allierade i STRID mot FN-stadgarna. 2. Detta fatum innebär INTE att jag per automatik stödjer Saddam Hussein eller hans regim. 3. Enligt Hans Blix rapporter som inkom just före krigsutbrottet, så förlöpte vapeninspektionerna med större och större belåtenhet. Hans Blix emotsatte sig därför en väpnad lösning på konflikten.
Inlägg #26: Postat: 2003-04-10 16:27:00
Lena V
4. Inte ett enda jävla spår av Saddams massiva massförstörelsearsenal har ännu uppvisats. 5. Det var denna arsenal som USA hela tiden hänvisat till som orsak till krigsutbrottet. 6. Att kritisera USA utan att bli anklagad för att stödja Saddam och hans regim, är min demokratiska jävla rättighet. Tack för diskussionen.
Inlägg #27: Postat: 2003-04-10 16:28:00
Magnus
Och nej, du kommer inte att få någon ursäkt från mig, Lena V. Jag har inte kommit med några grundlösa anklagelser mot dig, utan baserar all min kritik på den uppenbart dåliga researchen som ligger till grund för din artikel, vilket jag även bemötte i min "harang" som du kallade det. Jag tror helt enkelt att du har svårt att ta kritik.
Inlägg #28: Postat: 2003-04-10 16:35:00
Lena V
Du kommer inte bara med kritik Magnus, du kommer med utpekanden mot min person, fattar du inte det? "Den uppenbart dåliga researchen" må vara dålig i dina ögon, men ger dig inga som helst grunder när du 1. fackar in mig i USA-hatar-falangen. 2. utpekar mig som stödjande saddam hussein och hans regim. Det är synnerligen lågt av dig.
Inlägg #29: Postat: 2003-04-10 16:39:00
Magnus
Eller så läser du mina inlägg som Fan läser bibeln? 1. Jag skrev inte att du tillhör anti-USA-lobbyn, utan jag skrev att nämnda kategori gärna blundar för argument som talar FÖR det här kriget. Det var du själv som tolkade det som att jag anser att du tillhör det gänget. 2. Jag skrev att du kanske OMEDVETET ger Saddam-regimen ditt stöd genom ditt sätt att resonera. Det är stor skillnad mellan medvetet och omedvetet, och det hoppas jag att du förstår.
Inlägg #30: Postat: 2003-04-10 16:53:00
Lena V
Det kan också vara så att du - på grundval av en "illa researchad text" - bestämde dig rätt omgående vilka andra "tyck" angående detta krig, textförfattaren hade
Inlägg #31: Postat: 2003-04-10 16:53:00
Lena V
"Så vad du kanske omedvetet genom ditt sätt att resonera gör är att du uttalar ett stöd för fortsatt förtryck av folket i Irak, eftersom du inte vill acceptera USAs eller någon annans inblanding. "
Du gick över gränsen där, Magnus. Oavsett om du pillade dit ett "kanske omedvetet" inom parentes.
Inlägg #32: Postat: 2003-04-10 16:54:00
Lena V
Du kan nämligen inte basera en sådan slutsats utifrån min "illa researchade text". Det är alldeles omöjligt att utifrån den texten dra slutsatsen att jag inte vill acceptera USA:s eller någon som helst annans inblandning i Irak, utan att jag istället anser att Saddam ska få härja ifred. Men du drog den slutsatsen, förhastat. Grunna på det, en liten stund..
Inlägg #33: Postat: 2003-04-10 17:09:00
Magnus
Nej, jag gick inte över någon gräns där, problemet är kanske snarare att du har svårt att ta kritik mot det du skriver? Och därför blåser upp just den formuleringen för att ge den större betydelse än vad den har? Den formuleringen avser helt och hållet någonting du uttrycker med den här artikeln, varför artikeln är tillräcklig som grund för den typen kritik.
Inlägg #34: Postat: 2003-04-10 17:11:00
Magnus
Jag noterade även att du överhuvudtaget inte kommenterade mitt bemötande av det här med anti-USA-lobby. Ska jag tolka det som att du inte i ord kan erkänna att du hade fel eller tolkade det jag skrev fel? ;-
Inlägg #35: Postat: 2003-04-10 17:15:00
Lena V
Såklart, vad dum jag är. Att två trätar är ju naturligtvis bara ens fel. 1. Du har gått över gränsen när jag känner mig kränkt. Så enkelt är det. Jag känner mig kränkt över att ha pekats ut som Saddam- anhängare. 2. Du kan dränka min text i kritik, men ge fan i mig som person. 3. Precisera var i artikeln du hittar materialet som stödjer din, felaktiga slutsats, att jag uttalar ett stöd för Saddam. Tack.
Inlägg #36: Postat: 2003-04-10 17:19:00
Lena V
Nej så ska du inte tolka det, den andra frågan överskuggade så jag tar den nu istället: ALLA kritiker till kriget blir infackade i USA-hatar-falangen. Vilket är ett tröttsamt retoriskt grepp som JA-anhängarna använder sig av. Att måsta ta den diskussionen och höra det uttrycket, för att sedan måsta förklara sig icke USA-hatare, bara krigskritiker, är - rent ut sagt - skitatråkigt och enormt tidsslöseri och flyttar oftast fokus.
Inlägg #37: Postat: 2003-04-10 17:22:00
Magnus
Svar: 1. Tyvärr, det där är för personligt för att vara ett giltigt argument. Det finns människor som upplever ALL typ av kritik som personangrepp, och därför känner sig kränkta så snart de får mothugg. 2. Se föregående punkt, det är som sagt mest troligt att det är dig "felet" ligger hos. 3. Du slingrar dig bara, eller så har du svårt med läsförståelsen. Jag skrev att du uttalar ett - kanske omedvetet - stöd för Saddam genom den här artikeln. Om du inte förstår det är det ditt problem. ;-
Inlägg #38: Postat: 2003-04-10 17:25:00
Magnus
Men, som jag vid det här laget borde ha fått dig att förstå, så har jag inte stoppat in DIG bland USA-hatarna. Däremot är det vanligt bland den sorten att sila argumenten för respektive emot kriget ganska kraftigt, vilket har märkts till stor del i medierna, rätt åsikt är för närvarande att vara emot kriget, vilket har fått andra argument för det här kriget att försvinna spårlöst. Och många är negativa till kriget just pga den informationen, för att de inte har fått höra båda sidornas argument.
Inlägg #39: Postat: 2003-04-10 17:34:00
Lena V
1. Att bli utpekad som Saddam-anhängare är högst kränkande, men det förstår inte Magnus, mycket märkligt. 2. Jaha, eftersom det finns "vissa människor" som upplever all typ av kritik som personangrepp så är det mest troligt att det är hos mig felet ligger. Aha, då är jag infackad i ytterligare en kategori.
Inlägg #40: Postat: 2003-04-10 17:35:00
Lena V
3. Oj, jag lider visst av läsförståelseproblem också. Nåväl, eftersom du inte vill besvara min fråga, så drar jag mig tillbaka och städar ur min egenskapsgarderob, det är ju så många nya som tillkommit idag, som måste få plats.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...