Inlägg #1: Postat: 2003-04-10 14:48:00
|
Magnus |
För att vara döda såg väldigt många av dessa irakier väldigt levande ut. ;- Och vad säger egentligen den sidan? Bilder på skadade människor? Ja, sådant kan inträffa var, när och hur som helst, utan att det är amerikaner inblandade. Hur objektiv är den som ligger bakom den sidan? Hur vet JAG som utomstående att alla bilder föreställer irakier? Att alla bilder är aktuella? Hur vet jag att soldaten framför PBVn eller åsnan har någon koppling till bilderna i övrigt? Många frågor som kräver svar...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-10 14:49:00
|
ahmed |
om det var dina släktingar som låg blodiga där din förbannade idiot så hade du inte skojat så här
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-10 14:56:00
|
Magnus |
Och? Jag litar inte på ensidigt vinklad information, oavsett vilken sida det är fråga om. Utifall att du nu har svårt att förstå det jag skrev så kan jag utveckla det lite - Du framställde det som att samtliga irakier på bilderna var döda. Förstod du nu?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-10 15:55:00
|
Ramona Danlen |
När människor tvingas till tystnad genom att en diktator som t.ex Saddam lemlästar,torterar och gör så hemska saker att bilder inte ens räcker till då är det tvunget att bomba för talets gåva ger ingen frihet!Hitler,Stalin var de mänskliga?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-10 20:24:00
|
Urquhart |
De var båda två högst mänskliga. De visade dock upp den vidrigaste sidan av mänskligheten. Stalin besegrade i alla fall Hitler, synd bara att amerikanarna inte fattade hur farlig Stalin var. Först i slutet av 40-talet började de motarbeta honom. Hade de lyssnat på britterna hade Östeuropa kanske sluppit kommunismen.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-10 20:58:00
|
Ulf Bäckström |
Ovanligt levande döda, utan tvekan. Och de som dött var tydligen så oerhört många att man var tvungen att fylla ut websidan med dubletter samt flertalet bilder av samma offer men ur olika vinklar. Jag rekommenderar "ahmed" att trimma in sin källkritik.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-11 11:45:00
|
Ali Rahimi |
Majoriteten har oftast makten, saken är bara den att, i folkmängd räknat så är majoriteten inte väst. Fast väst har tekniken. Man kan visa hur många jublande irakier som helst. Fast det är lätt att få folk att jubla genom att hota dem med vapen. Sen tar man några bilder - a la hollywood. Biffen klar. Det farliga är att människor är lätta att påverka och manipulera, makt bör tas ifrån farliga människor och ges till folket - demokrati
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-14 17:42:00
|
Ulf Bäckström |
Ali R, Du borde slå Dig ihop med Ali G. för han är hemma på dålig komedi.
Du menar att den store Satan USA under vapenhot tvingar hundratals irakier att riva statyer, hoppa på dem och slå dem med sina skor?
Vet hut! Du är inte intresserad av irakiernas frihet, bara Din egen. Men den kan Du tacka USA för, ifall Du är i Europa!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-04-15 13:55:00
|
Urquhart |
Nu är det dock så att det inte bara är U.S.A. som gjort Europa fritt. Britterna fick ensamma slåss mot Tyskland i ett helt år och ryssarna krossade den tyska armén. Britterna hade också planer på att inte låta Stalin "ockupera" Östeuropa, men amerikanarna ville inte hjälpa till, inte förrän senare insåg de vad Styalin hade för baktankar.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-04-17 11:43:00
|
Ulf Bäckström |
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: USA kom hit och försvarade oss bland andra oss, smat sina egna intressen. Ryssarna försvarade sig själva och sitt eget land. Därför känner jag att USA:s och amerikanernas insats var mer hjältemodig. Ryska soldater hade dessutom - i likhet med irakiska - att välja mellan fiendens kulor och sina egna befäls.
|
|