Inlägg #1: Postat: 2003-04-10 16:55:00
|
mia |
Vilka fördelar menar du?
Lägre lön?
Större ansvar för hem och barn?
Att behöva vara rädd när man går ut på kvällen??
Lägre pension?
Är ovanstående tomt snack?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-11 00:24:00
|
Richard |
Jag tycker att Fredrik ska sätta sig i skolbänken eller införskaffa sig en bok om genusforskning så förstår han kanske vad det är J.A. försöker lägga tonvikten på. Som det är nu så är det inte J.A. som skriker utan argument.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-11 09:21:00
|
Fredrik |
Mia: Nu drog du upp några nackdelar med att vara tjej. Du vet mycket väl vad fördelarna är. Som kille ska man få allt det där. Dessutom ska man som kille vara högutbildad, ha en hög lön, ta hand om sina barn, mätta alla magar och så vidare. Om tjejer är villiga att ta på sig en del av det ansvaret så tror jag att ni kommer att ha n bättre chans till att få jämlikhet, om inte... då får ni leva med att vara det andra könet.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-11 09:23:00
|
Fredrik |
Mia; det där med att vara rädd för att gå ut när det är mörkt har väl inget med jämlikhet att göra? Killar utsätts också för en massa olyckligheter i nattmörkret, dock inte i samma grad som tjejer men handlar det verkligen om jämlikhet? Jaja, egentligen orkar jag inte ens prata med feminister, jag stöter på sådana på universitetet och gäspar och går oftast vidare.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-11 19:17:00
|
Unome |
Studerar du vid universitetet, Fredde? Näää... Nu förvånar du oss minsann! ;-
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-14 15:44:00
|
Fredrik |
Uno; vad gör du själv?