Tack, tack, tack för ett fritt Irak!

Inlägg #1: Postat: 2003-04-09 23:19:00
Moa
Därför att det är ett bevis föra att ett land, USA, som har terroriserat hela världen i fler än trettio år fortfarande har kvar sin makt.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-10 09:07:00
Fredrik
Du är bra jävla insnöad Moa. Hur gammal är du, 7 år?
Inlägg #3: Postat: 2003-04-10 11:02:00
Ramona Danlen
Snälla Moa gå och köp en Mc Donald´s och ta en Coca Cola eller köp ett Nintendo Spel!
Inlägg #4: Postat: 2003-04-10 11:06:00
dani
ramona.. gå och lägg dig ..
Inlägg #5: Postat: 2003-04-10 14:42:00
Urquhart
Ramona: Som skribent bör du lära dig att skriva. McDonalds heter det på svenska inte Mc Donald´s. Dessutom är Nintendo inte amerikanskt, utan som Playstation japanskt.
Dessutom kan du väl bemöta Moas kritik utan att leka snadlåda, eller är det för avancerat för dig?
Inlägg #6: Postat: 2003-04-10 14:52:00
Magnus
Som jag skrev i ett eget svar på Ramonas artikel så har ingen med hela bilden klar för sig någonsin tvivlat på att USA haft för avsikt att förpassa Saddam till diktatorernas soptipp, eller att de skulle lyckas. Men det är vad som händer EFTER kriget som är det viktiga. Att besegra en krigsmakt som är så totalt under isen som Iraks skulle i princip vilket västland som helst klara av. Men att sedan styra upp verksamheten efteråt och förhindra en humanitär katastrof är inte lika lätt.
Inlägg #7: Postat: 2003-04-10 14:54:00
Magnus
Moa: Jag har aldrig känt att vi varit terroriserade av USA. Eller att något annat europeiskt land heller har varit det, bortsett från axelmakterna under andra världskriget då. USA agerar, liksom alla länder, främst i sitt eget intresse, givetvis. Vad jag tror att du och många andra har svårt att acceptera är dock att USAs intresse lätt blir hela världens intresse.
Laddar...