Svar till Lena Vikberg

Inlägg #1: Postat: 2003-04-09 20:33:00
Adam forts.
Det kan inte vara så lätt just nu: det har skapats fred i bagdad, och det är ju bra. Men å andra sidan har denna fred skapats av Amerikaner, och därför kan den ju egentligen inte vara bra, eftersom allt vad Amerika gör är fel, huvudsakligen därför att det är Amerika som gör det.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-09 20:36:00
Adam forts.
Så det enda riktiga måste ju vara att detta är en amerikansk media-kupp, Bagdad har konstruerats i skala 1:1 nånstans i den californiska öknen för att kunna filmas när det "befrias". För nån som gjorts av Amerika kan ju inte vara bra...eller...?
Inlägg #3: Postat: 2003-04-09 21:14:00
Fredrik Jung Abbou
Amerika är ena jävla skitstövlar!
Inlägg #4: Postat: 2003-04-09 21:17:00
Fredrik Jung Abbou
De får dock sällskap av Sverige, Frankrike, Tyskland, Ryssland, Italien, China, Nordkorea, Angola osv osv! Tyvärr glömmer många detta i strävan att bli en god kommunist och få cred bland vännerna samt försöka se human och medkänslig ut. Jag klarar inte av att se hyckleri när man förminskar allt USA gör, de ska ha kritik där de förtjänar det men låt mig slippe höra indirekta skiten som "Afghanistan va bättre under Talibanerna"
Inlägg #5: Postat: 2003-04-09 21:18:00
Fredrik Jung Abbou
snacket för det är bara löjligt och det börjar redan höras av olyckskorpar och kommunister som bara väntar på att massor av folk ska dö så att de fick rätt!
Inlägg #6: Postat: 2003-04-09 21:18:00
Fredrik Jung Abbou
Mulder är för övrigt redan påväg mot öknen för att avslöja jenksen!
Inlägg #7: Postat: 2003-04-10 22:54:00
Marcus P
Fredrik, skärp dig. Du vet lika bra som jag att alla som är mot kriget inte är kommunister, och du förstår nog också att endast ett ytterligt fåtal gör något annat idag än gläds åt att skiten Saddam är borta. Men vissa fruktar att det lurar andra monster bakom hörnen. Ett gäng mini-binladins är ett av monstren. Etniska motsättningar modell XL i Irak är ett annat.
Inlägg #8: Postat: 2003-04-10 22:57:00
Marcus P
Ett tredje är att Iraks nya ledare kan bli amerikanska militärer. Det är lätt att hylla en befriare, men när denne blir till ockupationsmakt är det så att säga en annan situation. Blair inser det och vill ha exilirakier i toppen. Bush vill ha yankees. Jag tror det är problematiskt.
Inlägg #9: Postat: 2003-04-10 23:01:00
Marcus P
Personligen tycker jag att kriget var orättfärdigt. Jag tycker det är fel att en stat ska diktera villkoren i världen bara för att man har störst kuk i form av vapen. Jag har massor av andra skäl också, men dem tar vi över en öl. Däremot: sedan de väl bestämt sig för att de ska kriga, hoppades jag att kriget skulle bli kort och mest drabba regimen. Saddam var en skit, nu är han borta, good riddance. Men det gör inte principen om "förebyggande anfall" mer rätt.
Laddar...