Inlägg #1: Postat: 2003-04-09 21:53:00
|
Daniel |
Om du lider med dom Viktor så lider jag med dom 75000 som dog när Saddam slog ner det förra folkliga upproret i Irak- förresten, var det inte du som var så upprörd över när den revolterande vänstern i Finland slogs ner under finska frihetskriget? Nu har du i ett antal inlägg försvarat den Irakiska regimens gärningar - hur vore det om du var lite konsekvent? Eller är det Ok med dödsstraff, senapsgas och tortyr så länge det sker i ett stalinistiskt samhälle?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-09 23:22:00
|
Moa |
Är det okej med massmord så länge mördarna är anställda av en demokratisk regim, Daniel?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-09 23:46:00
|
Palladium |
Det ska bli underhållande att se hur länge USA-hatarna klamrar sig fast vid sitt USA-hat nu när Bagdad jublar och välter Saddamstatyer. Jag menar, ni kan ju inte byta sida nu med hedern i behåll, eller? Man kan ju alltid skylla på konspirationer och mediakapitalister... *fniss*
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-10 00:44:00
|
Mike |
Ang. Kvinnor. Hörde några jublande Irakiska kvinnor på P1 idag. De hyllade sitt folks befriare "Daddy Bush". Måste vara ovanligt jobbigt att vara "Viktor" idag. Samma kvinnor sa också att deras släktingar i Irak hellre dog i kriget än fortsatte leva under Saddams stövel. Tänka sig...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-10 09:05:00
|
Fredrik |
Det är alltid svårt att vara Viktor för han kan inte tänka själv. Han måste följa ett standardiserat tankemönster. Kan ni tänka er va jobbigt?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-10 09:23:00
|
Daniel |
Moa, för någonting ska klassa som mord måste ett uppsåt finnas. Hur många liv har inte räddats genom denna operation? Jävligt många fler än som dog av den. Röda korset talar om "hundratals" döda i Bagdad, lite skillnad mot när Saddam lät mörda 75000 civila för att han inte gillade deras attityd, och han hade gjort det igen om han inte störtats av USA.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-10 09:27:00
|
Daniel |
Moa, är det Ok att göra som Sverige gör och slå dövörat till och hoppas att allt ont ska försvinna om man blundar tillräckligt länge? Är det Ok med dom många hundratusentals som fallit offer för Saddam så länge man har "folkrätten" att hålla upp som en sköld mellan sig och Iraks diktator? Eller vad? Jag begriper mig inte på den svenska neutraliteten eller för den delen vänsterns vilja att offra Iraks folk i sin kamp mot USA. Urk!
|
|