Tack, tack, tack för ett fritt Irak!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-04-09 18:34:00
intelligensen lyser fortfarande med sin..
frånvaro, så fort ramona spottar in ngt på sourze
Inlägg #2: Postat: 2003-04-09 19:15:00
Michael Ståhlberg
Skönt att det är över. I alla fall första fasen. Nu följer efterbörden.
Trots att jag var emot Irakkriget, så har jag alltid önskat en amerikansk-
brittisk seger
plus Saddams avlägsnande, när väl tärningen var kastad. Hoppas dock att
inte segern inspirerar till nya, liknande äventyr. Såsom anfall på
Syrien och Iran. Det är skillnad att kritisera den man älskar USA, och att vara hatisk mot landet, som många USA-kritiker är.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-09 19:49:00
Fredrik Jung Abbou
Underskatta inte USA´s försök att lägga rabarber på de flesta kontrakten för olja, telecom, vatten, energi, uppbyggnad etc. Bäst för Irakierna vore om internationella företag fick slåss om dessa kontrakten men det får vi se om amrisarna tillåter.Hoppas de gör detta, dock vore det ju jävligt ROLIGT om man skrev in ngn speciell klausul som gjorde att dessa svettiga hycklande små fransmännen inte ska få vara med ett förbannat skit och förpassas till
Inlägg #4: Postat: 2003-04-09 19:52:00
Stefan
Ja hurra! Tänk så många tusen nya terrorister som fötts idag. Människor som till varje pris kommer att vända sin ilska mot västvärlden. Kriget mot terrorismen har skapat tusentals nya fiender till att bekämpa. Hurra...?
Inlägg #5: Postat: 2003-04-09 19:56:00
Stefan
USA gick in i Irak med anledningen att de inte levt upp till resolution 1441 med krav på avrustning av massförstörelsevapen. Dom har inte hittat ett jäkla jota än så länge. Det betyder hittills att Irak följde resolutionen och avväpnade, och då har koalitionen anfallit ett land och oskyldiga människor dött helt i onödan. Tur att inte Nordkorea är ett lika brådskande fall... eller hur var det nu?
Inlägg #6: Postat: 2003-04-09 20:04:00
Viktor
Vad är demokratri? Massiva bombningar, våldsamma explosioner, rök över hela staden. Är det så vi ska införa demokratin i världen. Jag är mycket besviken. Jag lider med de irakiska soldater och civila som har blivit demokratins offer. Jag har tittat på tv-bilderna, men jag har inte sett en enda kvinna. De som vi har sett, de är kanske kommande maffiabossar som gör livet osäker som t.ex. i forna bombade Jugoslavien och Afghanistan. Det enda som är säkert: USA får sin olja, det räcker 100 år!
Inlägg #7: Postat: 2003-04-09 20:32:00
Johan R
Jag gläds med i det irakiska folket. Jag hoppas att detta är början på en demokratisk våg. Men var är Saddam? Först då Saddam är tillintetgjord kan man börja hoppas.
Inlägg #8: Postat: 2003-04-09 20:36:00
Johan R
Jag försvarar inte USA:s rätt till krig. Bush bör ställas inför rätta i Haag.
Inlägg #9: Postat: 2003-04-09 21:35:00
suz
det som skraemer mej nu aer at jag saag en intervju med blair & bush daer de sa att nu tittade de paa andra laender som ocksaa behoevde "hjaelp",,ska dom in o bomba oeverallt ? kan det bli ett nytt vaerldskrig ? om det var laett att ta oever och goera til demokrati daa hade jag sagt ja ja ja,,men kanske starta upp ett nytt WWIII ??
Inlägg #10: Postat: 2003-04-09 21:42:00
Toby Keith
Uncle Sam put your name at the top of his list,
And the Statue of Liberty started shaking her fist.
And the eagle will fly,
And theres gonna be Hell,
When you hear Mother Freedom start ringing her bell!
Its gonna feel like the whole wide world is raining down on you...
Brought to you courtesy of the Red, White and Blue!
Inlägg #11: Postat: 2003-04-09 22:01:00
Janne
Jag blir så trött på kommentarerna nedan. Ett land har befriats från en diktator som har terroriserat folket i 30 år. Varför gläds ni inte åt det?

Det är hemskt att civila har dött, men det är ändå en promille av alla som skulle dödas om Hussein satt kvar vid makten till sin död. Vilket han hade gjort om inte USA och Storbritannien hade befriat landet.
Inlägg #12: Postat: 2003-04-10 11:54:00
Krieg
Hurra för USA!! Hoppas nu bara att de forsätter demokratiinförandet av bara farten! Invadera Saudiarabien, Kuwait, Iran, Syrien, Oman, Yemen och så vidare!!! Inför folkmakt, kvinnomakt, religionsfrihet i dessa länder!!!!! Kom igen!! Vi litar på USA!!!!!!!
Inlägg #13: Postat: 2003-04-10 12:30:00
Dan
Värst vad få kommentarer det var NU efter att USA segrat i Bagdad och jublande irakier fått visa sin glädje i internationell media. För 3 dagar sen hade en sån här pro-angreppsartikel fått flera hundra hatiska kommentarer från vänsterfolk på några timmar. Nu är det märkligt tyst! :D Inte mkt att säga om....
Inlägg #14: Postat: 2003-04-10 12:42:00
ahmed
gå och titta på den här adressen på de jublande irakierna. problemet är att de inte kan jubla. de är döda. OBS Starka bilder!
Länk: iraqvoice.org
Inlägg #15: Postat: 2003-04-10 14:37:00
Magnus
Sakta i backarna nu! Det är väl lite väl tidigt att börja fira, i och med att allvaret knappt ens har hunnit börja? Att USA/UK ganska snabbt skulle sätta P för Saddams regim, och att detta omedelbart skulle vinna "infödingarnas" uppskattning har det väl aldrig varit några större tvivel om?
Inlägg #16: Postat: 2003-04-10 16:50:00
Jan E
Jag tycker att järnladyn Dahlén ska kontakta den lille killen på ett sjukhus i Bagdad som förlorade båda sina armar samt hela sin familj och förklara för honom varför det var nödvändigt att genomföra detta krig just nu och på detta sätt. Du kanske kan säga något om de ”smarta bomberna”?
Inlägg #17: Postat: 2003-04-11 01:23:00
Henrik Hermansson
Irak är inte fritt på långa vägar. Saddam är eventuellt borta om han inte försvinner som bin Laden. bin Laden och andra terrorister har öppet sagt att de hatar den "värdslige" Saddam. Saddam stöder inte terrorister. Bush har lurat dig. Men det är för sent att vakna upp.
Inlägg #18: Postat: 2003-04-11 13:35:00
Finland
Tjatet om folkrätten förhindrar ett välbehövligt omvärldens stöd till bildandet av en självständig kurdisk stat. Just i detta nu, pressar Turkiet i skuggan av segerns glädje för fullt mot kurdernas autonomiplaner. Nu skulle det behövas ett massivt stöd från EU. Men det går ju inte, pga att dessa dumbasses har låst sig vid åldriga folkrättsbegreppet - området är ju en del av nationalstaten Irak, och därmed en "inre angelägenhet".
Inlägg #19: Postat: 2003-04-11 13:40:00
Urquhart
Är det bara jag som har fel, men verkar det inte vara så att Ramona inte vågar bemöta folk med argument? De inlägg hon besvarar är nästan uteslutande från personer som är kommunister och saknar rediga argument. När någon som dock inte är kommunist argumenterar mot henne, blir hon tyst.
Inlägg #20: Postat: 2003-04-11 15:52:00
Per W
Irakiska folket har aldrig ägt sina oljetillgångar och kommer inte att göra det nu heller!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...