|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-09 16:31:00
|
|
Biff |
Men vad händer om en våldtagen kvinna inte vågar anmäla våldtäktsmanen då? Hon kanske inte vågar riskera att förlora fallet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-10 04:52:00
|
|
Katta |
Om en man skriver om män som blir oskyldigt dömda eller på annat sätt orättvist behandlade så ser jag oftast 4 eller fler stjärnor. Om en kvinna skriver om att kvinnor utsätts för orättvisa så är stjärnorna färre. varför? Inbilla mig inte att ni klickar efter hur artikeln är skriven språkmässigt....
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-10 12:30:00
|
|
Erik |
Scenario:
1. Kvinna blir våldtagen
2. Kvinnan anmäler
3. Kvinnan blir inte trodd kanske såg hon slampig ut
4. Kvinnan åker i finkan för mened
BRA!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-11 07:00:00
|
|
Magdalena |
Jag läste också artikeln och blev först jätteupprörd över att han inte fick ha sitt barn. Sen tänkte jag att,tänk om han är skyldig? Det finns ju en liten risk att han är det och tänk om de gett barnet till honom då? Usch vad svårt... Jag är glad att jag inte är domare som ska avgöra såna saker... Men barnet ska alltid komma först inte föräldrarna.Det verkar som man ofta glömmer det i vårdnadstvister..
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-11 10:06:00
|
|
Anna Li |
Det aktuella fall du beskriver låter märkligt. Det är ju knappast incest att pussa sin fyraåriga dotter på venusberget, vilket "slicka på kissen" skulle kunna betyda.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-11 10:18:00
|
|
Carin Nordström |
"Från vanmakt till egenmakt", var ite det Sossarnas paroll???
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-11 11:45:00
|
|
Pervot |
Om det är sannt bör pappan få terapi och mamman vårdnanden. Livstid bör man bara utdela till sådana som förtjänar det, massmördare t ex. Nog för att det är fel av honom att slicka sin dotters kisse men massmord är nog snäppet värre ändå. Kemisk kastrering skulle ingen föreslagit om det var mamman som sugit sonens kissepinne, men män förtjänar alltid värre straff eftersom vi har en snopp. Och den bör "neutraliseras" så fort som möjligt. Helst i förebyggande syfte redan vid födseln.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-11 16:59:00
|
|
Henry |
*puss*
|
| |