En manlig feminist talar ut

Inlägg #1: Postat: 2003-04-08 17:57:00
Magnus
I övrigt är din och andra "manliga feministers" attityd i många fall knappt ens värd att pissa på. Du, liksom vissa feminister av valfritt kön, börjar givetvis dilla om den här "kollektiva skulden", som är ett av de i mina ögon mest osmakliga begreppen inom feminismen, eftersom det är fråga om "guilt by association", dvs att en man automatiskt är delvis skyldig bara för att han råkar vara man. Eller att du kanske omedvetet anklagar nyfödda småpojkar för att ha en "del" i kvinnoförtrycket.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-08 18:00:00
Magnus
Vilket i sig är ganska löjeväckande som argument, eftersom en nyfödd knappast har särskilt stor chans att påverka om han får blåa eller rosa strumpor. Du går vidare med att snacka om din uppväxt och de "mansgrisiga" inslagen i denna, som porrtittande, kommentarer om tjejers fysiska attribut givetvis så förekommer ju motsvarande beteende ALDRIG bland kvinnor/tjejer, eller hur, och hur det sedan fortsätter med lumpen och hur orättvist det är att bara killar gör lumpen, osv, osv, osv.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-08 18:03:00
Magnus
I korthet så stinker hela din attityd av arrogans, eftersom du slår dig för bröstet och utmålar dig själv som en riktig kämpe för kvinnors rättigheter och jämställdhet, bara för att du anammar vissa feministiska floskler. Jag ser dig inte som grundlurad, hjärntvättad, falsk profet, överlöpare eller någonting sådant. Bara en ren profitör och opportunist som försöker få uppmärksamhet och publicitet genom att göra någonting "radikalt" och "bli feminist".
Inlägg #4: Postat: 2003-04-08 18:05:00
Magnus
Någonting som du förmodligen är medveten om men gärna talar tyst om, är att ditt beteende i själva verket SKADAR arbetet för ett jämställt samhälle! Din sort, som gärna kastar skit på killar och män av alla de slag enbart för att de råkar vara av just det könet kallas visst sexism har jag hört mig gör inte att fler män få lust att ställa upp och göra någonting konkret för att arbeta mot de orättvisor som existerar mellan könen.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-08 18:08:00
Magnus
Bland annat för att du har valt att anamma de mer eller mindre motbjudande avarterna av feministisk retorik sexism och kategorisering utifrån kön, ganska uppenbart motsägelsefull dubbelmoral som i mina ögon är ett större hot mot feminismen än t ex de grabbiga ryggdunkarklubbar som dominerar toppskiktet i näringslivet, eller de korkade birabirabärsbärs-killarna som sitter på krogen och trots att de borde begripa bättre sitter och snackar om kvinnans roll att stå vid spisen och föda barn.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-08 18:14:00
Magnus
Någonting - som jag tror att du också är medveten om - som väldigt få feminister har insett är att de vi som bemöter och kritiserar de mera korkade idéerna inom feminismen inte är feminismens fiender, utan tvärtom. Det är vi som tar feminismen på allvar, och som vet att allt måste slipas och poleras för att bli någonting, och därmed bemötas. Till skillnad från de som bara struntar i det och ser det som en slags masshysteri bland kvinnor som kommer att gå över.
Inlägg #7: Postat: 2003-04-08 18:17:00
Magnus
I huvudsak så är det just ditt upprepande av extremfeministernas mansfientliga "guilt by association"-snack som gör att din artikel knappt ens är värd att torka sig i häcken. Att kategorisera alla män som det eller det just för att de är män är ren sexism och ingenting annat. Och det tror jag att du vet lika väl som någon annan.
Inlägg #8: Postat: 2003-04-08 18:19:00
Magnus
Det är synd, Robert, att du kastar bort den chans du som "manlig feminist" har fått att förändra feminismen till någonting som inte väcker avsmak hos många män, utan bara likt en papegoja väljer att upprepa klyschor och floskler som bara bidrar till att öka klyftan mellan könen.
Inlägg #9: Postat: 2003-04-08 18:21:00
Magnus
I stället väljer du att vända kappan efter vinden och foga dig som en duktig knähund och stämma in i PK-kören. Du är inte alls modig eller har råg i ryggen, som vissa tycks tro. Att vara mainstream är enkelt. Men jag ska inte säga för mycket, jag vet inte vad du har i din dolda agenda. Däremot vet jag att alla håller sig med en dold agenda...
Inlägg #10: Postat: 2003-04-23 17:28:00
Håkan Lindberg
Störtbra Magnus!
Kunde inte säga det bättre.
Perfekt!
I mitt nästa liv kommer jag tillbaka som dig.
Laddar...