Inlägg #1: Postat: 2003-04-08 17:14:00
|
Patrik Kjällgren |
Tänk om dom redan vet om sin undergång, som USA har proklat ut i TV? med eller utan kärnvapen???
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-08 17:51:00
|
Erik Lindgren |
Saddam är, precis som alla andra diktatorer, inte firekt en snubbe som GER bort makten, vilket i princip kriget i Irak är. Det är egentligen inte en nämnvärd match, det är ungefär som vilket jävla alldagligt krig som helst. Iraks försvar är en mindre brakskit i jämförelse med USAs, och jag tvekar inte en sekund på att om Saddam har mfv kommer han använda dom för att rädda sin röv, solklart.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-08 19:10:00
|
klas |
Erik: du har onekligen en poäng, och saddam har ju inte direkt gjort ett korkat eller inkompetent intryck hittillsförutom i valet av fiender.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-08 20:00:00
|
Erik petig Lindgren |
Saddam har inte valt sina fiender. -Han handplockade inte USA, snarare tvärtom. Ej att förglömma är att USA stött Iraksom alla vet, men lade, trots sitt löfte om att inte ingripa, ned vänskapen när Irak invaderade Kuwait. Sedan dess är de inte lika heta polare, vilket är förståeligt då Storbritannien och US bombat Irak ända sedan Gulfkriget.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-08 22:10:00
|
Jan Schmidt |
Till Michael Bärlin: Jo faktiskt, jag har funderat i de banorna också - och inte bara jag, Hans Blix var inne på samma tankegångar i en intervju i DN enda gången någon nämnt ämnet sedan kriget började, tror jag för några dagar sedan. Men jag tror inte att det är så och, skit samma, frågan borde ställas i alla fall!
|
|