|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-08 11:31:00
|
|
Marcus P |
Så eftersom du upplever trygghet ska vi sluta forska?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-08 15:15:00
|
|
pUs |
Nej, varför skulle vi det? En sällsynt korkad slutsats, Priftis. JAG har lika lite behov av att analysera reklamen för egen del, som du har av att analysera mitt tarminnehåll. Därmed inte sagt att all forskning är meningslös. Förstår du bättre nu?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-08 15:19:00
|
|
pUs |
Jag tror i och för sig att du mycket väl förstår mig. Det är väl förmodligen som vanligt, du känner att det osar skepticism mot en av genusteorins verkligt stora mediala grundpelare. Då mås det säkert lite bättre efter att man fyrat av en retorisk men ack så meningslös generaliserande fråga. :
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-08 15:31:00
|
|
Lasse Thn |
Att reklamen inte påverkar alla är väl ganska självklart men att den påverkar tillräckligt många för att företagen ska satsa stora summor på reklam är nog en sanning...annars skulle dom nog inte göra det. Och påverkar den att köpa varor så är det nog inte för djärvt att tro att den kan påverka på andra sätt också...attityder mm.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-08 16:44:00
|
|
Man |
pUs: Det produceras och konsumeras ofantliga mängder reklam, och det är uppenbart att reklamen påverkar oss på olika sätt. Givetvis bör man då analysera hur reklamen fungerar, dess ev. dolda budskap etc. Om du förnekar att detta har någon som helst mening så förnekar du i princip det meningsfulla i alla studier av kommunikativa processer - litteraturvetenskap, textlingvistik, filmvetenskap etc.
|
| |