|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-08 09:11:00
|
|
martin. |
Kära Man,
Alla människor söker sig till en identitet eller grupptillhörighet. Med åldern så kanske de blir lite mer sofistikerade och mindre sydligare. Men de finns där ändå likväl. Men av någon anledning verkar det som att om man råkar vara musikintresserad och kanske har en klädstil som påminner om personen i Emmas artikel blir man direkt anklagd för att vara patetisk och barnslig. forts...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-08 09:14:00
|
|
martin. |
fort. Vad är det som gör att detta är värre än 40-åriga golfpolare eller affärsmän som följer sin speciella klädkod? Jag lever för min musik trots att jag är i 25-års åldern. Och du kan väl inte på allvar ha missat att viss musik har en viss image, så har det ju varit sedan de första bluesmännen. Jag blir lite mörkrädd av din intolerans. Emmas artikel var riktigt kul dock.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-08 14:24:00
|
|
Mikael |
Man: hellre 25 och "patetisk indiepoppare" än 25 och Svensson med Villa, Vovve och Volvo.. jag är inte indiepoppare..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-08 15:13:00
|
|
kvinna |
Man:
Förstår du hur otroligt TRÅKIG du är. Stackars dig.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-08 16:26:00
|
|
Man |
Det är förstås inte värre att vara indiepoppare vid 25 än att att t. ex. ha golf eller någon annan hobby att bygga en identitet kring som vuxen. Men i utpräglade ungdomskulturer indiepoppare, punkare hip-hoppare eller vilka det nu må vara finns ofta en stark vi-och-dom-mentalitet, man stöter ofta på attityder i stil med "om du inte har samma musiksmak som jag så är du dum i huvet".
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-08 16:30:00
|
|
Man, forts. |
Och om man tar med sig den typen av inskränkta attityder upp i vuxenlivet tycker jag att man saknar mognad. Som vuxen bör man väl sträva efter att bemöta andra öppet och fördomsfritt, och inte döma ut folk p.g.a. deras kläd- eller musiksmak. Det var detta jag avsåg i mitt första inlägg, men det framgick nog inte riktigt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-08 17:18:00
|
|
martin. |
Nä... det framgick nog inte riktigt. Jag fick nämligen precis motsatt uppfattning av vad du menade.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-09 09:39:00
|
|
Mikael |
Man: Och det är värre att vara punkare och tycka att alla som inte är punkare är idioter än att vara reklamnisse som kutar omkring och tror att alla som inte gör reklam och köper sig lyckliga är idioter?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-04-09 10:47:00
|
|
martin. |
Eller så är man både reklamnisse och punkare... idag finns det gott om sådana. Och så blev världen sådär konstigt grå istället för svart och vit. Underligt va?!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-04-09 17:31:00
|
|
Man |
Mikael: Inskränkthet och fördomsfullhet är alltid korkad. Men nu var det ju en utpräglad ungdomskultur Emma Södermans text handlade om, så då är det förstås det man diskuterar i de inlägg som knyter an till Emmas text.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-04-09 21:44:00
|
|
finger slickande god |
Dom flesta som lyssnar på pop är födda på 50 talet..så är det inte lite tramsigt att kalla det för ungdomskultur? Sen så känns det lite löjligt att hänga upp sig på indy mupparn 03, hade det vart 95...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-04-11 02:37:00
|
|
Man |
Svar på svar 11:
Idag är popmusik och popkultur ett mycket brett och diversifierat fenomen. Kanske det är så att de flesta som lyssnar på pop är födda på 50-talet. Men publiken som lyssnar på Celine Dion är nog inte samma publik som lyssnar på okända indieband. Och "indie-kulturen" är nog fortfarande i hög grad ett ungdomsfenomen.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-04-14 13:13:00
|
|
Jonny Bodesson |
Det är Roger Whittaker som är den verklige kungen! Lyssna till exempel på mästerstycket "I dont believe in if anymore"!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-04-14 14:53:00
|
|
Mikael svar på 9 |
Punkare reklamare? huga, några sådana har inte jag träffat ännu, och jag är omgiven av reklamfolk hela dagarna, hade nog varit en kul omväxling iof..
|
| |