Kära moderater!

Inlägg #1: Postat: 2003-04-08 00:39:00
Henrik Hermansson
Håller med. Det var dit jag försökte komma. Skattesänkningar gör det inte alltid lättare för företagen. De är beroende av offentlig service.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-08 05:28:00
Jan Schmidt
Det är väl t o m så att en stark offentlig sektor "höga" skatter nästan är en förutsättning för en stabil och bra tillväxt, eftersom den håller fler människor i arbete och därmed konsumerande. Något som sossarna visste på 70-talet, men tycks ha glömt sedan dess...
Inlägg #3: Postat: 2003-04-08 14:51:00
Dan
Och med vilken j-a rätt stjäl då staten mina pengar, med våld om så krävs?! Inte för att jag skulle ha mer än ca 7000 kr/mån ändå, med extraknäck och privata studielån, men tanken på att mina få, men ärligt förtjänade pengar och ägodelar ska beslagtas i den "goda" välfärdstatens namn äcklar mig.
Inlägg #4: Postat: 2003-04-08 14:51:00
Dan
Och med vilken j-a rätt stjäl då staten mina pengar, med våld om så krävs?! Inte för att jag skulle ha mer än ca 7000 kr/mån ändå, med extraknäck och privata studielån, men tanken på att mina få, men ärligt förtjänade pengar och ägodelar ska beslagtas i den "goda" välfärdstatens namn äcklar mig.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-08 23:28:00
Jan Schmidt
Dan, i de inkomstlägen där du befinner dig om man ska tro dina egna uppgifter är det inte staten som stjäl dina pengar utan kommunen. Chansen är dessutom rätt stor att du råkar bo i en borgerligt styrd kommun, om det kan vara till någon tröst...
Laddar...