Inlägg #1: Postat: 2003-04-07 15:05:00
|
Puppi |
Kan inte låta bli att undra NÄR man då ska kunna ägna sig åt ytliga och lättsamma saker? Som världen ser ut med krig, svält och elände har den ju trots allt sett ut under alla tider. Men du kanske hävdar att vi aldrig bör ägna oss åt sådana saker?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-07 15:31:00
|
Man |
Visst är kriget i Irak fruktansvärt, men livet måste ju ändå kunna gå vidare i icke-krigsdrabbade länder. Dessutom: du kan väl inte på allvar förvänta dig något samhällsengagemang eller någon intellektuell kapacitet överhuvudtaget hos en tjej som medverkar i en Fröken Sverige-tävling?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-07 18:31:00
|
Benjamin |
Såg en bild i tvn. En vacker ung kvinna, vackrare än någon av ‘missarna’, ena benet var sönderbombat av amerikanska missiler, det finns inga resurser på sjukhuset, hon kommer att dö. Ta fram champagneflaskan, vi skålar för att det blev en skönhetskonkurrent mindre. Skål! Lägg högra handen till hjärtat, sjung den amerikanska nationalsången och be till den västerländska guden!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-08 02:05:00
|
Olle |
Det är krig..i Irak. Ett krig som inte Sverige har det minsta med att göra. Visst kan det som vill protestera här göra det.. Men att lägga ner Svenska evenemang som Fröken Sverige är att gå till överdrift.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-08 03:56:00
|
Katta |
Haller me dig. Att en massa disco bimbosar ska sta i tv & le & vinka när barn dor...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-09 12:13:00
|
Nartin |
Min syster fick en son härom dagen. Vi blev så glada och skålade i Champagne. Det borde vi kanske inte ha gjort. Sen fick jag löneförhöjning i måndags. Jag firade med att gå ut och dricka en massa öl. Det borde jag kanske inte ha gjort. Jag läser på Sourze för mitt eget höga nöjes skull. Det borde jag nog inte göra.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-19 11:47:00
|
Carin Nordström |
Man måste få ha det lite trevligt även om det är oro och krig i världen! Dom som gillar schlagerfestival eller miss-tävlingar måste få ha dom oavsett om det passar alla i hela världen!
|
|