|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-04 13:48:00
|
|
pUs |
Det är sjukt, empatilöst och en direkt förolämpning mot allt vad intelligens heter, att vifta bort en så tung fråga genom att börja tjäbbla om ordval och fabulera om det vanliga patriarkatdravlet. Att som oskyldig bli berövad sin frihet medelst fängelse är detsamma som att våldtagen i röven av samhället dagligen under lång tid - och dessutom få bära stämpeln livet ut. Jag tycker att det är respektlöst att inte ens fundera på saken ur den synvinkeln.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-04 13:52:00
|
|
vira |
och här har vi en som litar till butts ord, förbehållningslöst. pus: har det inte slagit dig in att butt kanske ljuger? det är ytterligare en möjlighet. tänk över det en liten stund.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-04 13:53:00
|
|
pUs |
Ponera att Billy faktiskt var oskyldig. Hur jävla låga är inte somliga kommentarer i ett sånt läge?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-04 13:56:00
|
|
pU´s |
vira; Naturligtvis kan Billy ljuga. Och i så fall kan man tycka att allt vore frid och fröjd. Problemet är dock att PÅ DET SÄTT SOM RÄTTEN HANTERADE MÅLET, så fanns det inte en jävla chans att döma fällande. Jag föredrar att ha någon form av fungerande rättssystem i det här landet, och som målet hanterades hade jag hellre sett att man friade än fällde - och det oavsett hur verkligeheten såg ut.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-04 13:59:00
|
|
pUs |
Vittnen ska aldrig kunna påverka varandra, eller samordna sina uppgfter - varken sinsemellan, eller via uppgifter som media så påpassligt "råkar" förmedla. Det är överhuvudtaget ingen idé att hålla några rättegångar om man skiter i att upprätthålla rättssäkerheten. I såna fall kan man ju lika gärrna överlåta åt pöbeln - dvs media, samt du & dina gelikar - att agera domstol.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-04 14:10:00
|
|
vira |
pus:här sitter du och gaggar om att man inte ska döma hit och döma dit och i nästa andetag är jag en i pöbeln och det grundar du på att jag för en sekund antydde att det kan finnas en möjligthet att butt ljuger. hur trovärdig är du egentligen pus, när du kastar stenar så glashuset darrar? enligt min mening: inte det minsta.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-04 14:44:00
|
|
pUs |
vira; Jag dömer dig inte till något fängelsestraff. Jag anser däremot att du är en av pöbelns dunkla hejdukar om du förordar att vi ska låta rätssystemet monteras ner utan att opponera oss. Det är ganska talande att du stirrar dig blind på ett ord, återigen utan att ens beröra ämnet - rättssystemet och rättssäkerheten. Mulle Meck bygger lagböcker, del ett.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-04 14:51:00
|
|
pUs |
Sen är det också ganska stor skillnad mellan att döma någon i juridisk mening, och mellan att säga vad man tycker om någons åsikter. Det borde nog även du hålla med om - det måste, och skall, finnas betydligt mer substans i en fällande & frihetsberövande dom, än i några ord på ett digitalt diskussionforum. Inte sant?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-04-04 15:05:00
|
|
Pepps |
pUs: Rätt så! Äntligen någon som diskuterar/kommenterar efter kärnan i ämnet och inte stirrar sig blind på att märka ord eller nedvärdera motkommentarerna bara för att "visa sig smart".
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-04-04 15:16:00
|
|
pUs |
Pepps; tack.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-04-04 16:21:00
|
|
vira |
gäsp. här vågar man ens antyda att det finns en yttepytte liten möjlighet att butt ljuger och genast blir man placerad i facket "dunkel pöbel". tänk vad märkligt det ändå är. ni yvas över att inget ska ses i svartvitt, att man inte ska döma och dit hör faktiskt åsikter också, inte bara fällande domar i en domstol människor, men att se ert eget uppträdande, det kan ni inte. jag slutar aldrig att förvånas över detta ändlösa kastande i glashus.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-04-04 21:25:00
|
|
Pepps |
vira; jag tror att anledningen till att pUs indelade dig i den kategorin var i hänsyn till sakfrågan, inte till dig som person.
varför tog du ens åt dig?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-04-04 21:25:00
|
|
Pepps |
som pUs så bra utryckte det finns det väldigt lite intresse för sakfrågan och större intresse för "tjafs". visst kan man kalla pUs inlägg för smutskastning, men av bakgrund med sakfrågan... men fjantiga försvarssvar som rör annat än sakfrågan är som han sa en direkt förolämpning!
Önskar att alla på sourze kunde ha det i bakhuvudet så skulle spydighetsnivån vara så mycket lägre
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-04-05 13:42:00
|
|
Anna Li |
Jag kan alltså inte kommentera det sätt som BB uttrycker sig på och som jag drar en slutsats av. Men det är helt okej att du skriver att min kommentar "äcklar dig".......
Men det klart - det är ju skillnad på folk och folk. Somliga ska bara hålla käften och andra får säga precis vad de vill.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-04-05 13:43:00
|
|
Anna Li |
Och om du tycker som i svar 1 så var det ju precis så som BB svarade på Alvungers artikel. Men det kanske går bra när vissa gör det...
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-04-07 09:21:00
|
|
pUs |
Anna Li; Det är naturligtvis högst individuellt vad man äcklas av. Och du "kan" naturligtvis kommentera vad och hur du vill, men förvänta dig inte att stå helt oemotsagd vad du än skriver. Det är något man ofta får leva med i en diskussion.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-04-07 09:23:00
|
|
pUs |
Wira; Problemet är att du och mån ga andra inte ens bemödar sig beröra några sakargument i frågan. Du verkar tycka att det är skojigare att räkna antalet ord som kan tänkas förolämpa dig personligen, än att faktiskt tillföra något logiskt som stöder dina små antydningar.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-04-07 09:23:00
|
|
pUs |
mÅNGA
|
| |