|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-04 15:07:00
|
|
Josefine Alvunger |
Jag håller inte med om att jag konsekvent undviker att svara. Men några skäl: vissa kommentarer är från grabbar som gjort till vana att "hacka" på mig, dvs inte så mkt frågor el vilja till debatt, snarare påhopp och irrelevanta illasinnade kommentarer. Jag har dessvärre inte tid att debattera med alla heller, vissa har jag läst o velat svara på, men inser att frågan inte kan utageras i kommentarfält som allt som oftast liknar en chatt med "du e dum" "nä du".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-04 15:08:00
|
|
Josefine Alvunger |
Vidare vet jag inte om jag anser att jag har mer ansvar än andra att förklara o förtydliga mig, Här på sourze ges en möjlighet för läsare att skriva till mig el andra vad de tycker mest till andra uppenbarligen. Min mailadress är synlig, men ingen har mailat o frågat. Dock finns det ingen skriven el oskriven lag att jag som skribent måste bry mig om vad folk tycker o lägga timmar på att bråka/diskutera med anonyma.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-04 15:09:00
|
|
Josefine Alvunger |
Nu råkar det vara så att jag bryr mig, därför svarar jag och har fört långa diskussioner både här och under andra texter. Men en kommentar som mest går ut på att förklara för mig hur blåst jag är vet jag inte om det är fruktbart att svara på.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-04 15:10:00
|
|
Josefine Alvunger |
Point taken, jag läser o märker vad många grabbar o tjejer tycker. Det gör dock inte att jag tar tillbaka det jag skrivit, men jag vänder o vrider på perspektiven och argumenten, o. utvecklas som skribent o människa av konstruktiv kritik. Hoppas du känner att jag svarat på ditt inlägg nu, Jörgen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-04 16:48:00
|
|
Jörgen |
Jag får tacka för förtydligandet av ditt resonemang vad gäller frågor och svar. Men... I artikeln och i dina svar så tar du genomgående upp problemen med dagens situation. Men det jag egentligen efterlyste var din åsikt/inriktning om hur vi ska åtgärda det? Vad ska vi göra istället? och där är jag tyvärr fortfarande lika frågande.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-04 16:52:00
|
|
Jörgen |
Förtydligande. Jag håller helt med dig att dagens situation lämnar mycket att önska, både för killar och tjejer. Men att säga att 30 oskyldigt dömda varje år? är sånt vi får ta för att inte 30000 ska gå fria. Jag vet inte om det känns så bra...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-04 17:06:00
|
|
Josefine Alvunger |
Nej det känns inte alls bra. Jag förstår att det var provocerande. Jag tror det handlar om syn på sexualitet o vem som har ansvar. Jag hänvisar dig till tråden som är under Magnus.
|
| |