Korkad vit kvinna

Inlägg #1: Postat: 2003-04-04 13:13:00
Peggy
Jag håller med att man kan ställa upp som frivillig och hjälpa till på "andra" ställen - hjälp är hjälp. Klart att det är lika "fint", och synd att PK är att skällsord. Jag vill göra saker bättre men inte för att det är fint eller för att få beröm. Tack för en bra kommentar!
Inlägg #2: Postat: 2003-04-05 01:53:00
Bah
Om du vill göra saker bättre borde du engagera dig mot massinvandringen till Sverige. Mot alla utländska rånare, våldtäktsmän och mördare som redan finns här, och som kränker oss svenskar.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-05 09:43:00
Peggy
Bah humbug! Det finns gott om svenska våldtäktsmän, rånare och mördare. Dessutom är det gott om svenskar som kränker både andra svenskar och invandrare. Invandringen ger Sverige så många bra saker - tur att vi som inser det är så många fler än motståndare.
Inlägg #4: Postat: 2003-04-07 14:25:00
klas
När ska folk sluta tjata om invandrare och svenskar? När nån blir svensk medborgare är han svensk, det finns inget annat sätt att se det på. Om en svensk bryter mot lagen ska han dömas i domstol. Och om han inte har svenskt medborgarskap bryr jag mig inte om honom, häng honom, utvisa honom eller vafansomhelst, det rör mig inte.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-07 14:31:00
klas
Visst skulle man kunna hitta statistiska skillnader mellan folk med ungt respektive medfött medborgarskap men varför? Vad är meningen med det? De åtgärder som sätts in mot segregering o allt vad det heter måste göras innan medborgarskap, efter det ska vi ha exakt samma rättigheter och skyldigheter inför lagen. Hur kvalificerades man förresten till exempelvis hemspråk? Betyder det att myndigheterna har nån sorts rasregister? eller att du får medborgarskap med svartskallestämpel i passet?
Inlägg #6: Postat: 2003-04-07 22:06:00
Bah
Det enda jag begär är att stoppa invandringen så vi slipper ännu fler förbannade rånare, våldtäktsmän och mördare.
Inlägg #7: Postat: 2003-04-07 22:15:00
Bah
Invandrare är kraftigt överrepresenterade vad gäller våldsbrott jmf med svenskar. Att påstå något annat är en skymf mot oss svenskar.
Inlägg #8: Postat: 2003-04-07 22:28:00
Johan
Peggy, vem fan är du att påstå att vi svenskar diskriminerar invandrare?! USA är för fan inte Sverige. Svenskar är ett mycket humanare och tolerantare folk än amerikaner. Här finns mycket få rasister. Ge oss nån credit för fan.
Inlägg #9: Postat: 2003-04-08 10:04:00
klas
Bah: vad är en svensk? Måste man presentera fullgod stamtavla för att bli betraktad som det? Och vad vinner du på att leka med statestik? Förstår du inte att bara för att hålla på och kolla såna saker måste du införa A, B och C medborgarskap, är det så du vill ha det? En mer egoistisk svensk invandrarpolitik är en annan fråga.
Inlägg #10: Postat: 2003-04-08 10:06:00
klas
Johan: Är USA verkligen sämre på detta? Personligen skulle jag hellre invandra till USA vars själva identitet är en invandrarkultur.
Inlägg #11: Postat: 2003-04-08 10:17:00
Peggy
Johan, du har rätt att svenska invånare för att inte skilja på infödda och invandrade är i min erfarenhet mycket öppnare och accepterande än många i USA. Ni förtjänar beröm för det, absolut.
Inlägg #12: Postat: 2003-04-08 10:26:00
Peggy
Jag har sett infödda utöva diskriminering; andra också. Poängen är inte att infödda är mer diskriminerande; min poäng till Bah är att invandringsstopp är inte lösningen. Infödda begår brott också. Det finns många ärliga, trevliga, schyssta människor också- infödda och invandrade.
Inlägg #13: Postat: 2003-04-08 16:44:00
Maria
PK är ett skällsord därför att det innebär att man gör något för att framstå som god i andras ögon.
Att vara solidarisk och human innebär att göra det som hjälper människor som är utsatta, oavsett vad samhället i övrigt tycker.

Två skilda syften, helt enkelt.
Inlägg #14: Postat: 2003-04-08 16:47:00
Maria
Jag har sett diskriminering och fördomar från båda håll, från svenskar mot invandrare vid några få tillfällen. Hos invandrare mot svenskar så fort jag har blivit med "i gänget" och de känner att de kan prata öppet. OCH BLAND INVANDRARE MOT DE FOLKGRUPPER SOM KOMMER LÄNGRE NED PÅ DEN ALLMÄNA SKALAN. Ni vet, vita är bäst afrikaner är sämst.
Laddar...