|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-08 23:07:00
|
|
Emma |
Hej!
Det stämmer, dessa personer är antisociala och saknar empati. Fattiga människor har det... dvs de som sköter sig. Jag är trött på vänsterns diskussioner om samhällets skuld osv. Det handlar om störningar i personligheten.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-10 13:28:00
|
|
anna |
Hej Emma! Du får hemskt gärna redovisa dina källor som visar att samhällsklimatet och/eller bakomliggande händelser i en enskild persons liv inte påverkar dennes personlighet. Tack på förhand! För övrigt undrar jag varför diskussionen om samhällets skuld fick en vänsterstämpel? Mina funderingar lutar sig på vetenskapliga teorier baserade på oberoende fakta framförda av forskare som lutar åt både vänster och höger.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-10 19:15:00
|
|
Emma |
Hej!
Då tycker jag att du ska framföra dem Anna. Och glöm inte att teorier i många fall inte säger så mycket om den empiriska verkligheten. Psykologi är en disciplin som är svårt att utföra empirisk forskning på. Jag studerar statskunskap på magisternivå och har analyserat media. Svensk media rör sig åt en vänsterdiskurs. Gå in och läs på S och V:s hemsidor så kan du se vad de har för syn på brottslighet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-10 19:18:00
|
|
Emma |
Hej!
har du hört talas om maskrosbarn? Har du läst något om neuropsykologi, psykobiologi osv? En personlighet är komplex och påverkas både av uppväxttiden, det sociala och kulturella livet och biologi... Är du freudian? Jag har ett hårt liv bakom mig, men jag blev inte brottsling för det.
|
| |