|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-03 22:00:00
|
|
jo |
Och varför skulle ett sådant förhållande, som du beskriver i andra meningen, vara så hemskt? Är de männen per automatik stora grisar då?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-03 22:25:00
|
|
Vivian |
Rent generellt är de väl det om de raggar. I det enskilda fallet spelar väl inte åldern någon roll, om så att säga båda söker varandra.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-03 22:31:00
|
|
Man |
Till Vivian: Mycket märklig atttyd du har. Om en äldre man attraheras av yngre kvinnor och söker kontakt med unga tjejer i förhoppningen att det ska leda till sex...då är han alltså "en stor gris". Vad f-n är det för moraliserande skitsnack??? Alla har väl rätt att till vilka sexuella känslor och relationer de vill, så länge ingen blir skadad eller utnyttjad mot sin vilja??! Vem är du att sätta dig till doms över andras sexuella preferenser?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-03 22:38:00
|
|
q |
Vivian: Jaha? Så vissa människor får ragga men andra inte? Du får gärna formulera denna oskrivna lag? Jag är förstummad. Jag försöker ibland medvetet provocera fram idiot-uttalanden ifrån feminister, men ibland levererar ni dem alldeles självmant. Ständigt lyckas ni överträffa mina värsta fördommar om feminismen. *står och gapar i förvåning*
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-03 22:39:00
|
|
Vivian |
Det jag stötte mig på från början var att Billy B skrev att feminister tycker att "alla" män som raggar är stora grisar. Det var det som jag inte tror är rätt uppfattat. Jag ska väl också tillägga att någon form av beroendeförhållande antagligen råder för att det där med gris ska passa in.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-04 09:12:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Vad säger du om Bill Clinton som hade sex med en 21-årig praktikant? Jag minns att det talades just då om att han utnyttjad ett beroendeförhållande, men den kritiken drunknade i den massmediala enigheten om Clintons förmenta rätt till ett privatliv med en 28 år yngre kvinna -under samma tak som hustrun.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-04 10:13:00
|
|
jo |
"Beroendeförhållande"? Finns det inte ett "beroendeförhållande" i de allra flesta relationer? Vad är så hemskt med det? Är äldre kvinnor som raggar på yngre män äckliga slynor? Vilken löjlig beskrivning, " i det enskilda fallet". Är inte alla fall enskilda för de personer som upplever dem? Dåligt underbyggd moraliserande struntprat, det är vad du har att komma med.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-04 15:13:00
|
|
pUs |
"Rent generellt är de väl det om de raggar. "... ledsamt att höra att det fortfarande finns folk med din inställning, Vivian. Din inställning är inte bara åldersdiskriminerande, den är direkt fascistisk.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-04-06 14:37:00
|
|
Vivian |
En fascist är väl någon som håller på den starkares rätt att förtrycka den som är mindre stark i något avseende, t.ex fysiskt eller åldersmässigt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-04-07 11:16:00
|
|
Observer |
Bill B sa ifrån början att han trodde att feminister betraktade alla män som raggar som grisar- Självklart är de inte det. Men män - inga namn-
som utnyttjar sin ställning för att kunna ragga -är "grisar", särskilt de som lockar unga tjejer med löfte om kontrakt inom nöjesindustrin. En normal man kan ragga de tjejer hjan vill utan att använda sin ställning i det avseendet. Eller ?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-04-08 15:35:00
|
|
Kalle G |
Och en normal tjej kan ragga de killar hon vill ha utan att använda sin ungdom, skönhet, ställning eller andra färdigheter i det avseendet. Eller hur "Observer"? Jeezez, om en kille utnyttjar sin "ställning" för att ragga på en tjej, så måste hon väl ändå vara medveten om detta och ta med det i bedömningen när hon accepterar eller avslår "ragget"??? Och det omvända gäller förstås för tjejer som raggar på killar!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-04-08 15:39:00
|
|
Kalle G -> Vivian |
Är 20-åringar "småflickor"? Och varför är det fel att ragga på sexuellt erfarna personer?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-04-08 16:06:00
|
|
pUs |
Allt raggande innebär att man drar nytta av sina företräden, hur de än må vara beskaffade. Face it.
|
| |