Befria USA!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-04-03 23:11:00
Biff
Viktor, du är då en riktigt kul typ. Det är visst fräs på dig! Är du en sådan där som sitter utanför Lava i Stockholm ibland? Hmm... och har du varit i USA?
Inlägg #22: Postat: 2003-04-04 09:41:00
Viktor
Jag har aldrig varit i USA, dom släpper inte in mig. En gång i tiden sökte jag arbete som fartygskonstruktör i San Diego, Kalifornien. Det blev stopp direkt! Orsak: Jag var inte gift och hade inga barn. Risken var för stor att jag skulle skickas till Vietnam som amerikansk soldat. Hade jag varit där idag hade jag suttit inne anklagat för terrorism p.g.a. min frispråkighet. Gud välsigna USA och klusterbomberna!
Inlägg #23: Postat: 2003-04-04 11:54:00
Daniel
Jag tror inte USAs kommunistjakt pågått på 50 år - då hade Michael Moore åkt in för länge sedan. Vad det gäller kommunism - finns det någon kommunistisk stat till dags datum som inte slutat med att den mördat sitt eget folk efter godtycke? Sovjet har ju mördat mer folk än Hitler tom. Ingen dålig bedrift!
Inlägg #24: Postat: 2003-04-04 13:28:00
Viktor
Daniel. Vad som är propaganda och vad som är sanning det kan vi inte skilja särskilt i dessa krigstider. Du är klart påverkad av kapitalistisk propaganda. Du bör ägna dig mer åt historiestudier. Börja med grannlandet Finland, slå upp i Nationalencyklopedin eller Lexikon 2000 ”finska inbördeskriget”. En bra början...!
Inlägg #25: Postat: 2003-04-04 15:11:00
Daniel
Viktor behöver inte föreläsa mig om finska frihetskriget då de borgerlige vann valet med 108 mandat mot 92 varvid de röda - i god ordning - tog till vapen bla med Stalins hjälp för att sedan bli brutalt nedslagna. Du protesterar mot USAs aktion i Irak men stödjer väpnad revolution mot den folkvalda makten?
Inlägg #26: Postat: 2003-04-04 19:37:00
Viktor
Daniel. Kan du säga varifrån du har fått dina uppgifter! Jag själv har pratat med människor från den tiden, de sa att de skrämdes till att rösta på högern, t.ex. ”man fick lämna torpet och gå på landsvägen med sju ungar och svälta ihjäl” om man inte röstade på högern. I min hemby mördades 175 röda många var unga flickor i 15-års ålder vars enda brott var att de hade långbyxor på sig och var fabriksarbetare. 7 vita slavdrivare miste livet.
Inlägg #27: Postat: 2003-04-04 19:39:00
Viktor
Daniel. "De röda mördade 1 600 personer, de vita 8 400 under och omedelbart efter inbördeskriget. 1918 dog mer än 12 000 röda fångar av svält". Dessa är vinnarnas siffror, verkligheten var helt annan. Så fungerar det, kapitalisterna är skoningslösa. Tredje riket, den var väl kapitalistisk? Nu lägger vi högra handen till hjärtat och sjunger amerikanska nationalsången, ber till gud och klusterbomber.
Inlägg #28: Postat: 2003-04-04 19:41:00
Mike
Daniel, fatta då äntligen att Viktor INTE är intresserad av demokrati utan bara av RÖD MAKT. Om man trampar någon på lilltån i kapitalismens eller USAs namn är man en mördare. Om man avrättar kvinnor och barn i kommunismens namn är man en revolutionär kämpe.
Inlägg #29: Postat: 2003-04-05 06:33:00
Jan Schmidt
Jösses! Är det min lilla artikel som har givit upphov till det här?!
Inlägg #30: Postat: 2003-04-07 09:30:00
Daniel
Viktor, var får du dina uppgifter ifrån? Inte historieboken i alla fall, men vänta, där finns ju inte sanningen, den finns i nått jävla proletärblad från Stalins Vänner eller nått. Shit att jag inte tänkte på det. Nä, Mike har rätt och härmed lägger jag ner diskutionen för min del.
Inlägg #31: Postat: 2003-04-08 10:46:00
Viktor
Kära Daniel, uppgifterna och siffrorna har jag hämtat från ”nått jävla proletärblad från Stalins vänner” dvs. uppgifterna har jag hämtat från Nationalencyklopedin och Lexikon 2000. Men för högerrunkarna är Nationalencyklopedin och Lexikon 2000 ”nått jävla proletärblad från Stalins vänner”.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...