|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-02 16:16:00
|
|
Per W |
Det är läkarnas traditionellt starka intresseorganisationer och den gamla hierarkiska organisationen inom sjukvården som är bakgrund till läkarnas hiskeliga förmåner. Det ser likadant ut i moderatstyrda landsting som ansvarar för sjukvården i landet.
Det är synd att Ramonas sossehat förstör ett i övrigt angeläget inlägg.
Jag tror f.ö att en stor majoritet av läkarna röster borgerligt... och varför?.
I ingen annan verksamhet är det tillåtet att jobba extra åt konkurrenter privata sjukhus.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-02 17:14:00
|
|
MrTambourine |
Ramona, du är verkligen förskräckligt fånig, arrogant och dumdristig. Är du bara dum eller är du bara helt och hållet indoktrinerad i en högborglighet? Socialdemokraterna är inte direkt världens gulligaste parti, men de har åtminstone inte fallit i samma mörka håla som människohatarna i högerblocket.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-02 17:41:00
|
|
Fredrik R |
Ramona, jag egentligen inte vad du klagar på, om det är dessa höga löner eller bristande schema, eller frånvaron av läkare på sjukhusen som du åsyftar på,
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-02 18:23:00
|
|
Mange |
Det handlar om egoism, girighet och privatisering. I ett alltmer kapitaliserat Sverige kan de som redan har mest sko sig mest, och gör det. Resten får betala.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-02 21:27:00
|
|
Alibaba |
Vissr har läkarna höga löner, men det är inte mycket med tanke på den långa utbildningen och det stora ansvaret på jobbet. En läkare tjänar 40.000, en programchef på TV 140.000! Vad är logiken?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-02 21:29:00
|
|
Alibaba |
Läkarnas frånvaro beror främst på att staten planerat dåligt utbildning av läkare, anställningsförhållanden, onödiga administrativa uppgifter mm och inte på att läkarna inte jobbar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-02 21:35:00
|
|
mamma |
men vafan.. läkarna jobbar ju jämt! Har växt upp i läkartätaste staden i sverige, och ingens föräldrar var någonsin hemma.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-02 22:42:00
|
|
Yohannis Petersson |
Bra, som så ofta Ramona. Jag har träffat många läkare som åker över till Norge och extraknäcker, av pengarskäl, då man önskar att dom vore hemma och tar igen sig. Det betyder uppenbarligen att dom inte tjänar tillräckligt bra här i Sverige utan vill ha mera.
Jag ser stora delar av landstinget som en uppåt ner vänd sopkvast. Den del som ska användas, används inte, utan läggs på undersåtarna som inte har tillräckligt med kompetens för att rädda liv på och hjälpa patienterna.
|
| |