|
Inlägg #21: Postat: 2003-04-02 20:26:00
|
|
Gnurf |
"Aggrolebbor"...haha, gillar det uttrycket ;-
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-04-02 21:08:00
|
|
Sara |
Tilll TambourineMan: Förlåt om jag misstog mig, vad kul att du är feminist! Jag försökte ge svar till "Biff" som skrev att " ingen vet vad feminism är". Det var inte meningen att generalisera, jag vet att det finns män som är feminister, jag är stor beundrare av Claes Borgströms arbete t.ex.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-04-02 21:16:00
|
|
Sara |
Till Biff: Jag tror inte att män hatar mig men däremot vet jag av erfarenhet att många män börjar vrida på sig när man pratar om feminism. Många tror att alla feminister är "aggrolebbor".
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-04-02 23:54:00
|
|
Magnus Bjärlind |
Skönt att jag inte tillhör de som tror att alla feminister är aggrolebbor. Inte alla, såklart. Det finns ju trots allt exempel på andra aggressiva feminister.
Statistik har aldrig roat mig, ej heller fittstim. Vad gäller det senare, föredrar jag dem en i taget.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-04-03 00:01:00
|
|
Magnus Bjärlind |
En sak till, Sara. Jag har själv en hel del bokförslag som personer som du borde läsa, men jag förutsätter att du, precis som jag, redan valt ståndpunkt och lektyr. Så jag besparar mig helt enkelt energin.
En insikt som du säkert också kommer till så småningom.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2003-04-03 00:15:00
|
|
Biff |
Jag trodde att alla feminister var aggrolebbor innan jag började studera feminism. Dessa otäcka människor är ungefär lika önskvärda som militanta veganer, självmordsbombande muslimer, kommunister i vänsterpartiet, myggor i hörlurarna, fluglarver i salladen, bajs på vindrutan eller blodiglar i pungen. Fittstim är en oerhört ful och smaklös titel, ingen stil alls! Den gör att man inte vill läsa boken.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2003-04-03 01:32:00
|
|
Fittstimmsaktivisten |
jaja..skvallra för beppe volgers..gör det!
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2003-04-03 09:52:00
|
|
Busan |
Första & sista varningen: Ge Fan I Beppe:-
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2003-04-03 10:52:00
|
|
MrTambourineMan |
Ok, men Sara, du måste ju hålla med om att Feminismen har börjat spåra ur och blivit dysfunktionell? Jag menar ta bara exempel som att det numera går alldeles utmärkt att både Lejonborg och Alf Svensson kallar sig detta. Det borde väl tyda på någon sorts problematik. Feminismen har urholkats, det är dags att den reser sig!
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2003-04-04 16:57:00
|
|
Sara |
Jovisst, det finns ju en risk för att feminismen urholkas om såna ska kalla sig feminister. Men jag upplever det fortfarande ganska kontroversiellt att kalla sig feminist i "vanliga" kretsar. Många tror att man är en s.k. "aggrolebb", se bara Magnus Bjärlinds uttalanden här ovan. Men jag håller med dig, visst.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2003-04-06 21:41:00
|
|
Björn |
Faktakorrektion: Alf Svensson kallar sig inte feminist. Men visst MrTamborineMan, annars håller jag med dig. Själv anser jag att etiketter generellt sett får för mycket uppmärksamhet i debatten.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2003-04-16 17:42:00
|
|
Chrille |
Anledningen till varför många män och kvinnor inte tar feminismen på allvar är att man blir tillintetgjord så fort man argumenterar mot feminismens grundideologier.
Jag har haft en väldigt hetsig diskussion med feminister på andra hemsidor, trots att jag smulat sönder deras argument om att "män förtrycker systematiskt kvinnor" blir de bara arga och aggressiva....
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2003-04-16 17:42:00
|
|
Chrille - igen |
Påhopp om "läs på lite först" eller "du har inte fattat någonting" är mycket, mycket vanliga i feminsters argumentationsförmåga.
Go Magnus! Skitbra skrivet!
- Chrille - För jämställthet mot ideologin och erkännandet av ett systematiskt könsförtryck.
|
| |